Friday 21 October 2011


Mivel minden szőröstől-bőröstől a feje tetejére készül állni, egy brutális organizáció kezdetét venni látszik. J
Először is, most, hogy ennyi minden eldőlt, megdőlt és kialakult az elmúlt napokban, s most, hogy így megcsonkult a napi rutin, már pofátlanul azt is mondhatnám, felvet a szemtelen mennyiségű szabadidő. Hát ez is az újkor hajnalának korai jelei közé sorolható lehetne. J Legalább is egy bizonyos ideig. A sok kínos, de még emészthető momentum és dialógus után meglepem magam egy monológgal pillanatról pillanatra. Bizony megint itt a morfondírozás, a non-stop töprengés és éber kóma. A helyzet, hogy olyan mákom van, hogy ennyi jó ember vesz körül és ennyire tudok számítani másokra. Már csak én lehetnék egy egészen picit tökösebb a jelen szituáció káoszában. Ez is megfog érni érzem, már fortyog valami bennem. J Tegyük fel, hogy egy üst vagyok. Kicsi vagy nagy, zömök vagy széles, nem számít. A befogadóképességem így is, úgy is relatívan limitált viszont az, hogy ami bennem van miként lesz megfőzve, előállítva és kivitelezve, függ nem mástól, mint tőlem és az engem érő körülményektől – a tűz (motiváció), ami alatt ég, az étel (tudás, képesség), ami a birtokomban áll és ahogyan az elő lett készítve(élet, taníttatás), majd a műveletben segítő szakács (számodra fontos emberek). Az egyáltalán nem megdönthető, hogy minden csak rajtunk áll. Ez bebizonyult most is, mint már annyiszor előtte és még hányszor befog! Dönthettem volna amellett, hogy tovább hajtok, megyek, csinálom és nem veszem figyelembe velem történő dolgokat. A cselekedeteim részeredményeit, majd összefonva azok végeredményeit. Viszont bármennyire is tenyérrel feszítve kitolom a kezem, felemel fejem és hiszem, ez engem nem érdekel, én továbbra is végzem, amit szerintem kell, a dolgok miértje utolér minket. Noha semmi sem lehetetlen. Maradni lehetett volna és még ha térden állva – bár talán azt inkább most nem – könyörögtem volna, vagy fűztem volna a családot, hogy had eshessek át itt, Angliában a műtéten, majd ápolást fizettem volna és valahogy csak elszenvedtünk volna hónapokig, ráutalva itt mindenkire az első emeleten, gyógytornára és egyebekre hurcoltatni magam. Ez is egy opció. Majd ezzel járt volna 2 felfüggesztett szemeszter, amit finanszírozni kell és 2012-től az új költségtérítési rendszer küszöbén találtam volna magam. Azt is meg lehetett volna oldani. Dupla vagy tripla hitel van ez így! Én mindezek ellenére, azt a döntést hoztam meg, hogy hazamegyek, mivel 2 különböző térdműtétem is volt, tudom mivel jár és tudom mire lesz szükségem és mi alá fogom vonni a környezetem. Ezt most nevezzük csak el blablablabla-bának, mert ez fix, hogy komplex. Aztán a fentiekből kiindulva én nem tudom úgy álomra hajtani a fejem, anélkül, hogy legalább sejtésem legyen arról mit hozhat számomra a holnap. Bár még van egy kis időm, de már elég határozottan eldöntöttem, otthon tanulok tovább. Ijesztő hírek keringnek a 2012-es felvételikről, néhány közölték is elég valószínű nem fogok bejutni jó helyre. Ehhez hozzáteszem nekem nem volt fényes az érettségim, 4es átlag. Az mellékes mire tettem szert az elmúltakban azóta, papíron ez sajna nem szerepel. Így újratennék egy-két tárgyat.  Meg egy emelt szintűvel is meg kellene próbálkozni. Plusz még egy nyelvvizsga (mondjuk német?! – esélyes ezt már tanultam), mert csak angol felsőm van. Erre lenne időm májusig. Azt tekintve, hogy más dolgom végül is nem lesz, elég jól állhatna a szénám. (Bár a nyelvvizsgát nyárig el lehet küldeni..)És hogy hova tovább. Az még KÉRDŐJELES. De vagyok olyan büszke, hogy a lehető legjobb felsőoktatási intézményeket célzom meg, reálisan ugyan, de bízva a legjobba és felkészülve a legrosszabbra. We love felvi.hu csak lenne már fent több info.
Jelentem van aki otthon már le is mondott rólam, van akit még érdeklek és van, aki semleges, de szerencsére egy maradt a régi, az pedig Én :D önbizi a köbön mindezt nagy É-vel írni J - viccet félre téve. Ez már így lett elrendelve, tessék így elkönyvelni, szeretni és nem megvetni!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!! Nagyon!! Igyekszem és ha valóban működni fog a blogolás, ám legyen! Amerika is egy lehetőség, egy bónusz, ami mindig ott lesz. Jól hangzik és eszembe jutott már, de nekem kell egy diploma, mint síró csecsemőnek az ölelés! Most! Már így is nézzük meg a helyzetet! C’mon! J
Most aktívnak tűnök, úgyhogy valószínű hamarosan jelentkezem!!! J
Köszönöm az olvasást!

Melcs

21 comments:

  1. Légyszi-ha már ennyi időd lett- írd már le rendesen min balhéztatok össze így a családdal,hogy ott hagysz csapot papot. Vagy az egyetem nem ment? Angolul nehéz volt mi?

    Kössz
    Ádi-Bádi

    ReplyDelete
  2. 1. NEM BALHEZTUNK OSSZE!
    2. Emlitettem itt nem irok reszleteket.

    ReplyDelete
  3. Ádi-bádi! nem Melinda szóvívője vagyok, de ha érdekel az ok, akkor felhívom a figyelmedet az előző bejegyzésre, ott részletesen ki van fejtve a dolog publikus része.

    Melcsi! többet hozáfűzni nem tudok, mint amit eddig :) az jutott eszembe hirtelen, hogy a jelentkezésről ne feledkezz meg.. mert szép és jó hogy újrateszel pár érettségit meg nyelvvizsga stb.. de asszem február közepéig van a felvételi határidő, mikor be kell küldeni egy halom kitöltött papírt :) meg a volt sulidban is kell jelentkezni asszem, hogy jelenteznél a 2012-es érettségire ... na ha tudtad, akkor nem szóltam :D :D

    jah meg ha valami téves akkor is elnézést, jó magam is kiestem az oktatásból :D

    puszka F

    ReplyDelete
  4. F:)

    Nyugalom szívem, ezzel én is már mind-mind tisztában vagyok! :) Az emlékeztető mindig jó! :)

    A 'kis időt" arra értettem, hogy kb. pár nap 1-2 hét, persze határidőn belül minden.

    Puszi

    ReplyDelete
  5. Szia!

    Visszatérve az előző postodra teljesen meglepődtem, de persze megértem a döntésed és remélem minden nagyon jól fog alakulni. :) Remélem a blogírást folytatni fogod!! :)

    Rita

    Ui.: Igen, a felvi.hu közölhetné a híreket a májusi érettségikről, mert nekem is szükségem lenne rá :D Azon aggódom, hogy behozzák a két kötelező emeltet (ami nem is lenne probléma) és abból az egyiknek reál tárgynak kell lennie -legalábbis hallottam már ilyenről is. Mindenesetre hajrá! :)

    ReplyDelete
  6. Szia Rita!

    Koszi, hogy irtal.

    Igen, mar en is tukon ulok!!!

    ReplyDelete
  7. ;)
    Találtam valamit, de gondolom erre már te is ráakadtál. : http://www.felvi.hu/felveteli/pontszamitas/Alapkepzesben/valtozasok2012
    Egy kalappal! :)

    ReplyDelete
  8. Igen! :) Azert koszonom, nagon-nagyon szepen koszonom! :)

    ReplyDelete
  9. Oh, es Neked is egy hatalmas kalappal Rita! :)

    Ui.: Megszabad kerdezni merre es mire szeretnel jelentkezni? :)

    ReplyDelete
  10. Szia!

    Engem majd érdekel, hogy mire jelentkezel. :) Azért egy felsőfokú angollal a zsebedben és egy itthon szerzett jó diplomával, a talpraesettségedet és a sok jó tulajdonságodat már ne is említsem, biztos találsz majd jó munkát. :) Az egy dolog, hogy itthon más oktatási módszerek vannak, de azért itt is megtalálhatja az ember, hogy mi is a neki való, mit szeret. :)
    Én jövő szeptemberben szakirányú, másoddiplomás képzésre jelentkezem. Már nagyon várom. :) Úgy szerettem anno a felvételivel járó izgalmakat.
    Sok sikert!
    Remélem, ezt megkérdezhetem itt is. A család keres új au-pairt?

    Pussz, Évi

    ReplyDelete
  11. Szia Evi! :)

    Koszi a fentieket es az infokat!
    Sok sikert kivanok Neked is es remelem ha egyszer otthon vagyok fogunk talalkozni! :) Azert nekem most valoban van miert izgulni, de igyekszem!

    A csaladnak nem lesz tobb au paire, csak bejaro nanny lesz, meg takarito brigad. Nem is tudom hany ember fogja potolni az en munkam XD azert ez igy eleg durva, ha megnezzuk. Ja, es ha estenkent elmennenek valahova, akkor meg lesz egy babisitter csaj :D

    Puszillak

    ReplyDelete
  12. Szia!
    Persze, hogy szabad. Kommunikáció és médiatudomány és BGF. Tudom, hogy büfé szak de én akkor is PR-es/os (kinek, hogy tetszik) szeretnék lenni. :) Ez a suli tűnik a legelérhetőbbnek. Mármint már így is van 404 pontom, de az nem elég és sajna nincs pénzem a fizetősre és a diákhitelt nem fogom felvenni. Akkor inkább addig érettségizek, amíg fel nem vesznek. Neked már megvan a konkrét szak/suli, ami felé érdeklődsz? :)
    Köszi szépen! :)

    Hú, tényleg durva az, hogy hány ember fogja végezni a te munkádat! :O

    ReplyDelete
  13. Gratulálok a már 404 ponthoz! Zsófi barátnőm szintén a BGF-ről fogja megkapni a diplomát, most egy Nilsen nevű cégnél gyakornok és lehet véglegesítik is. Gazdaságtudományok és én, nem vagyunk közeli rokonságban, de ha nem tévedek nagyot PR-es/os nem csak Kom+médiával tudnál lenni, sőt.. Mivel nem vagyok járatos, csak mások elmondásaiból következtetek, így további tanácsot azért ezzel kapcsolatban nem osztogatnék :) (:

    Fizetősre én sem szeretnék kerülni, hisz ki tudja milyen költségek lesznek jövőre. Suli természetesen van, szerintem sokan először az iskolába, majd azon belül egy szakra képzelik el magukat. A problémán a szakkal adódik. Valójában már akkora teher ez nálam, újra jelentkezni, hogy most komolyan annyira maximálisan a tökéletes döntést akarom meghozni, hogy az utóbbi napokban semmi máson nem tudok agyalni.
    Tudom, hogy végül ki fog forrni a megoldás, csak jelenleg sok a kétely. Gyakorlatias diploma a legcélszerűbb - marketing, közgáz stb - ami nekem nem erősségem, be se vállalnám. Nekem a nyelvek, az írás, kis design+média bizonyos részei ami ideális. Bár otthon médiát igazán nem szívesen tanulnék valahogy... az írásból meg rizikó megélni, mármint csak abból :) nem tudom... így maradna a nyelv... és ilyenkor jön egy 'de'...

    hmm.......

    ReplyDelete
  14. inkább azt tudom felsorolni mi érdekel valójában... igazán konkrét viszont az íráson és az angolon kívül viszont nincs, ezeket imádom csak szenvedélyesen.. plusz más nyelvekre is szert tennék, mert jó nyelvérzékem van. de a lényeg ugyanaz, konkrétum még nincs igazán..:/

    ReplyDelete
  15. Köszi szépen! :)
    Na de jó neki! :) Gratu!! :)
    Azért is szeretném ezt a komm. és médiatudomány szakot, mert már csináltam egy két éves OKJ-s képzést ezzel és akkor nem kell annyit szenvednem. Bár lehet jobb lenne, ha valami más szakon indulnék el és akkor két fajta végzettségem is lenne. Bár az OKJ-s nem sokat ér, ha van abból fősuli/egyetem -sztem. Bár ad plusz 30 pontot. De köszi az ötletet, utána nézek! :)

    Na ja. :( Megértelek. És ez az újraérettségizés sem egy leányálom, főleg több tantárgyból.
    Hát ezek a kis dolgok eléggé a kommunikációs témakörbe tartoznak.Esetleg még az andragógiába, bár nem teljesen de téged mondjuk el tudnálak képzelni kiadónál szerkesztőnek is. :)
    Az a gond a nyelvekkel -évekkel ezelőtt, még a PR-os/es korszakom előtt olasz bölcsész karra akartam jelentkezni-, hogy bármennyire is imádom pl. én a nyelveket és szerencsére megy is, (szóval high five ;D :D) hogy nem látom benne a jövőt. Mármint mi lehetsz vele? Tolmács? Valahogy nem vonz... :(
    Remélem megtalálod álmaid szakmáját és el is tudsz benne helyezkedni!!! - mert ugyebár ez a nagy kérdés még...

    Hú, most, hogy leírtam ezt a kiadós-szerkesztős dolgot tökre megtetszett. Mármint maga a habos-babos része, nem pedig a nyomtatásos része. Mármint volt 'szerencsém' tanulni kiadványszerkesztést, nyomdatechnikát és a hátam közepére sem kívánom, de ez a könyvekkel foglalkozás, olvasás, design tervezés nagyon tetszik! :)

    ReplyDelete
  16. Igen. Pontosan ezért van ez a hezitálás. Mert nyelveket tudni előny, hatalmas előny és már egy jobb munkakör érdekében elérhetetlen, de csak ezzel s semmi mással érvényesülni majdnem kilátástalan. Tolmácsnak sincs nagy jövője, mármint na jó ez is relatív és kijelenti így nem szabad semmit se, viszont Magdi barátnőm körvonalazta a tényeket, hogy olyan cégekhez, szervezetekhez, vállalatokhoz ahol elengedhetetlen a nyelv, most már esélyes, hogy olyan szakembereket fognak felvenni, akik már beszélnek legalább egy idegen nyelvet és így a tolmácsok kora lehet haldoklik. Szerintem szinkron tolmácsokra is egyre kevesebb szükség lesz. A nyelvtudás nélkülözhetetlen mindenféle munkaerőpiacon lassan. Az Unióban igen!

    Így tegnap este én megint átrágtam magam alaposan minden, s legalább arra rájöttem, hogy nyelvre így magába tuti nem jelentkezem, mert nagy esélye lenne annak, hogy csak tanárként végezném. Én pedig imádom a kölköket, imádok magyarázni, kommunikálni stb. de ennek a hivatásnak se biztatóak jelei Mo-n. Így a kutatás, keresés továbbra is fennáll. Nem adom fel, sok konklúziót sikerült meghozni már az elmúlt napokban :)

    A könyvkiadás, nyomtatás, magazinok stb... hát ha még valamit megtanultam a Brookes-on, hogy a digitális könyvek ezt az ipar is fel fogják morzsolni. Nem feltétlenül most vagy az ijesztően közeli jövőben, de apránként. Hiszen az ember anno még lóháton és lovaskocsikkal járt, mostanra az autó váltotta fel helyét. A könyveknél is be fog következni ez a technológiai változás.

    Emelt érettségiztél am?

    Szép vasárnapot! :)

    ReplyDelete
  17. elérhetetlen helyett, elengedhetetlent akartam írni :)

    ReplyDelete
  18. Jól mondod, a nyelvtudás elengedhetetlen de nem érdemes egyetemen/fősulin erre szakosodni -kivéve, ha tanár szeretnél lenni.

    Hajrááá!!! :) Tanár az, ami én sohasem lennék :D

    Ebben is igazad van, de én teljesen bele vagyok szerelmesedve a könyvekbe. Ad egy érzést, amit nem lehet mással helyettesíteni. És ez a folyamat nagyon lassú lesz szerintem -mármint a váltás a teljesen digitálisra. Remélem, hogy nem élem meg ezt a váltást, mert én tényleg imádom a könyveket. :)

    Olaszból van emelt érettségim és most fogok majd angolból menni. Legalábbis nagyon úgy néz ki... Az a gond, hogy a max. 80 -illetve most már 100- pontot teljesen kilőttem, mert németből is van nyelvvizsgám -már csak gyakorolni kéne :D szóval az érettségin kell javítanom. Nehéz és elnézést, de ez egy szar szituáció.
    Neked van emelted? Ha jól olvastam akkor angolból?
    Sikerült már megtalálnod ezalatt a kemény egy nap alatt álmaid szakát? :D

    ReplyDelete
  19. Azt hiszem írtam egy email Neked :) Remélem a megfelelő Ritának írtam, különben nagyon ciki ^^

    ReplyDelete
  20. lenne egy angol felsőfokúm, már nem panaszkodnék, akkor felvennének skandinavisztikára, amivel nyilván ugyanott lennék, mint a szlavisztika diplomámmal, dehát :D

    hajrá akkor az érettségi-nyelvvizsga tervekkel!

    ReplyDelete
  21. Köszike Renko!!! :):) Engem érdekelne a svéd nyelv mondjuk :)

    ReplyDelete