Friday 28 October 2011

2011 október utolsó hete

Mindennek megvan az ára
Megpróbálok mobilrol komponalni egy bejegyzést én is, hátha tulelem. :)
Az ékezeteket csak hellyel-közzel jelennek meg, azt mar látom.
Gondoltam mielőtt végleg megválok az okostelomtol, levesek nehány sort hogy ezt is kipipaljuk. :) Ami a telefonom illeti : borsos ara van a szerződés felbontásanak. Sajnos semmi más kiút nem volt a két éves megállapodásból. Tavaly januárban jutottam hozza az iPhone 3GS-emhez, amit azóta lefejelt az ételes kuka, megajándékozva a kijelzőt egy óriási repedessel. A kijelző azóta is probléma nélkül működik, mivel nem folyt be vagy repedt tovább. Hogy miert is nem cseteltettem ki? Mert 200fonttal könnyebb lenne a bankszámlám. Ez a telo egy kitüntetést érdemlő túlélő. Mivel a wc bugyrait is megjárta. Visszatérve a szerződéshez, a készüléket nem vettem meg, hanem 2eves előfizetéssel torlesztek, ha úgy tetszik. Ebből pedig meg egy év sem telt le. A telefonos úr rendes és segítőkész volt. Beallitottuk, hogy november 1.-tol lezárjuk a számlát és megszüntetik a számom. A végleges torlest, vagy azt, hogy gond nélkül tudjak majd otthoni SIM kártyát használni pedig ott tudjak elintézni, ahol vettem anno (warehouse, Banbury). Hogy ez mennyibe fajt nekem? Nagyon. Szörnyen. Kerek egy kis morfiumot.
Annyit mondok, jó, hogy visszaküldtem az iPadem - amiből visszautaltak mar a penzt is. Mondjuk azt, hogy "always look at the bright side". Hat, igyekszem. :)

Húzós hét
Ez a hét húzos volt. A heti program miatt és a lábam miatt is. Nem vennék rá mérget, de szerintem még nem említettem, hogy Emmából bába lett :D Igen, és már "kuncsaft" is akad/akadt. Az elmúlt 2 hétben folyamatosan 'ready, steady, go' helyzet volt, ami annyit tesz, akármikor felhívhatták, hogy a baba úton van és rohanni kell be az oxfordi kórházba. Nem szeretnék rosszindulatú lenni, de szerintem nem tesz jót neki ez a munkakör. Tiszta stressz és idegölés. Már attól fáradt volt, hogy "on call"-on volt. Ez mentálisan már két héttel az akció előtt megviselte... A lényeg, hogy az én feladatom az volt, hogy esténként és minden éjszaka a ház körül legyek, ha pedig házon kívül vagyok napközben, akkor telefon közelbe. Arra lennék kíváncsi, ha én már nem leszek, ezt ki fogja ellátni helyettem? Mert gondolom James nem fogja ejtőernyőstől kivetni magát a vasmadárból, a nagymamáék mivel ilyen testületi tagok a helyi önkormányzatnál, azért nekik is van kötelességük, a lányok suliban és még nem nagykorúak egyébként is, egy hétköznapi nanny pedig nem fog készenlétben lenni, arra várva, hogy jöjjön majd egy hívás, hátha Emmának mennie kell segíteni a szülészetre.
A szerdai napon én láttam el az anyuka szerepét majdnem 24 órában. Már hajnalba bekopogott Emma az ajtómon, hogy menni kell (azt hiszem épp fél kettő volt). Örültem, hogy a bal szemet és a jobb fülemet funkcióa fágtam, és tudtam reagálni, hogy OK. Reggel én keltem a kicsivel. 6.50am O.- L.O.V.E.L.Y. Aztán 9ig közelharcot vívtunk - reggeli, cipő, kabát, Tv, cipő másik fele... 9re ledobtam az oviba. Délelőtt pakoltam, ezt azt, jött a nagypapa a két lányért (jah, igen, szünet volt a héten), hogy majd ők vigyáznak rájuk. Ami édes, de nekem nem oszt nem szoroz, ha ők épp itt vagy házon kívül vannak, mert a lányok szótfogadnak nekem és eléggé önellátóak. 'kor felszedtem Olit, lefektettem aludni. Délután kiesett, azt hiszem csak gépeztem, olvastam, mesét néztem. ::) 4kor keltünk, aztán újabb közel harc és 7re (mikor már Oli lefeküdni készül) berobog E. Ő exhausted. Hát, alright :) Teszem hozzá, én mindezt egy lábbal csináltam végig, mert már kompletten összeomlott a bal lábam. Így simán kerülöm a rajta való állást, még térdrögzítőben is. Érzem, ahogy húzodik a szalag, s ahogy lépek egyébként ropog az egész. Még a csípőm is. Rendesen félek járkálni. Vezetni már a városon kívül nem is nagyon vezetek. Így azért elég veszélyes is lenne. A városban pedig szerintem én megyek a leglassabban, és tényleg extra körültekintően és óvatosan.

Dilemma
Valójában az egész hetet így csináltam végig. Engem érdekel a saját egészségem, de azért ennyire nem gondoltam volna, hogy aggódni fogok. Remélem nem fogok nagyobb károkat okozni a lábamban még az elkövetkezendő 3 hét folyamán. Per pillanat, itt a gép előtt ülve, bele se tudok gondolni, hogy fogom ezt végig csinálni. Már nem bírok fájdalomcsillapítót se beszedni, nem ér az már semmit. Attól hogy enyhít valamit, a térdem még ugyanúgy lötyög, kattog, ropog. Már kondiba se járok. A két lábam totál máshogy néz ki. Elkezdett újra kicsit sorvadni az izom, de nem használom akkor se a balt. A testem se akarja.

Tehát már kevesebb, mint 3 hét. Nem fogok itt visszaszámolgatni. Nem mintha ellenkeznék a hazamenetel kapcsán, nem is az, hogy nem várom. Olyan semleges. Olyan is-is. Szerintem november 18ig nem is fog benne tudatosulni, hogy tényleg szedem a sátorfát és haza pakolom a 2 és fél évem. Jelenleg nincs is meg ez a hangulat. A családban is minden változatlan, ugyanannyi szeretet és kommunikáció van jelen. Nem változott semmi.
Nem tudom mi lehetne jobb szó a 'tartok' szónál erre, de ez nem a legideálisabb hangzású -  viszont tartok is meg nem is a hazautazástól. Sokszor szembesültem a ténnyel, mennyit változtam én, s mennyire nem változott szinte semmi otthon. Aztán idén nyáron máshogy volt ez. Bizonyos mértékig. A családom tagoltsága megváltozott. Privát, ebbe nem is folynék bele mélyebben. Meg ezen kívül még néhány dolog. Aztán, most könnyebb hazamenni, mint ha mondjuk tavaly ilyenkor kellett volna. Azt még mindig nem tudom, hogy ez az angliai küldetés itt lezárult volna avagy sem. Lehet, hogy észre kellene vennem, hogy ennek itt a vége és kreaálni egy új célt, álmot? Vagy ez csak egy szünet? Egy kis idő és helyváltozás, mert valamit nem úgy csinálok, ahogy kellene, de ez nem a mese vége? Ha visszagondolok honnan és onnan miért jöttem el, s költöztem ide, akkor azt kell mondjam : megszereztem amiért eredetileg jöttem. Ez ugye az angol volt. Még többre is vittem, mint az alap terv (középfokú). Aztán miután megszereztem azt, amire szükségem volt, itt kezdtem el álmodni valamiről. Az utazás volt az. Amiből eleget tápláltam magam az itt eltöltött idő alatt. Utána kirajzolódott a mindig is előttem lebegő kérdő jel a 'tanulás' szó felett. Aztán jött innen-onnan inspiráció (Hanka, Melinda, az angol család). Aztán belevágtam, majd "elbuktam". Teljesen mindegy milyen körülmények miatt vagy között, a végeredmény ugyanaz. Tehát ha ezt így végiglapozom, azért szerintem simán, szívfájdalom nélkül bokán rughatom magam, ha csüggedni mernék. Ennyi tervből csak egy nem valósult meg. Mindemellett, tisztában vagyok azzal, mit kellett elhagynom. Tudom, hogy valószínűleg milliószor több esélyem lett volna a garantált jövőbeli boldogulásra, mint mondjuk egy otthoni diplomával (már ha egyáltalán lesz, még fel se vettek sehova...). Aztán most itt állok stabil nyelvtudás (persze van még mit csiszolni), élettapasztalat, némi pénz, személyes érték és továbbtanulási ambició mind a tarisznyában, csak épp azt nem tudom merre tovább. Persze azt is tudom, hogy ne akarjak már mindent most eldönteni :) A héten csak a suli témán ültem. Rongyosra informálódtam. Minden nap bölcsebb lettem valamivel, s minden nap megkérdőjeleztem azt, amivel addig bölcsebb lettem. Így kell rutinosan saját magad agyára menni. Kizártam néhány dolgot, szerencsére reálisan is tudok látni ebben az elméleti káoszban. A jelenlegi helyzet az, hogy azt maximálisan tudom miben vagyok jó és mi érdekel, és azt is, hogy nem akarok olyat tanulni, se a jövőben hivatásként végezni, ami ezen kettő ellentetje.

15 comments:

  1. nehéz az élet barátnőőőőőm :)

    ReplyDelete
  2. Szia Melinda!

    Azért ne szakadj meg, se tedd tönkre magad fizikailag. Nem ér annyit az egész szerintem. Nem értem azt, hogy ilyen rosszul jársz meg minden és rád bízták egész napra a kiskrapekot. Akkor is ha oviba volt meg aludt. Szerintem tisztára nagy felelőtlenség a hostanyádtól. Meg már nem azért, de itt hol nézték a te érdeked? Mindegy is, nem ismerem őket személyesen, de az alapján amit ideírsz, az jön le, hogy nem sokba néznek már.

    A suliválasztással kapcsolatosan nem szeretnélek elkeseríteni, de itthon nem valami fényes a helyzet. Nagyon meg kell ám választani mire adod be a jelentkezésed. Mostanában például a mérnököknek lett kedvező a helyzet, meg orvosból is hiány van. Nem tudom mennyire érdekelnek ezek a szakok, de érdemes meggondolni. A marketinges, PR-os, HR-es szakemberek után se kapkodnak már úgy. Dunát lehet velük rekeszteni. Meg a sok közgazdásszal. Fogalmam sincs miután nézelődsz, a lényeg, hogy minden csak humán szakra ne menj. Belőlük van a legbrutálisabb túlképzés. Remélem okosan döntesz.

    Marcsi

    ReplyDelete
  3. Szia Marcsi,

    ez azért így nem teljesen igaz. Én azért itt többet jelentek, mint egy átlag au pair a család számára. Igen, lehet így tűnik, de megkérdezte, hogy vállalom-e ilyen lábbal és azt mondtam, hogy igen (bár a lábam napközben lett egyre rosszabb és rosszabb). Az a helyzet, hogy mindenkinek összejött éppen minden és senki más nem volt szabad a családban.

    A sulis dologhoz visszatérve : ezekkel én is tisztába voltam, de sajnos nekem semmi érzékem az olyan szintű matekhoz és más reál tárgyakhoz, ami például egy mérnökire szükséges volna. Az orvosihoz meg nekem nem lenne egy szem kitartásom, nem is motiválna, sosem akartam az lenni.
    Már annyi fajta verziót hallottam mindenről BTK ne, marketing se, ez se az se, MÉRNÖK, vagy az se ha nem vagy jó meg zseni... hát azt hiszem, hogy még mindig ott vagyok, ahol a part szakad...

    Azért köszi szépen!

    M

    ReplyDelete
  4. Ha maga mondja, Magdi :)

    Egyébként nekem úgy tűnik kicsit össze lettek kuszálva a hozzászólások :D csak nem értem miért :)

    ReplyDelete
  5. Szia!

    Hirtelen az angolul írt bejegyzéseid jelentek meg előttem. Véleményem szerint, ha két év után ilyen szintre elsajátítottad talán érdemes lenned ezzel foglalkoznod. Lehet sokan tanulnak angolt otthon, de én valahogy ezt látom benned. Ha Melinda, akkor angol. Valamiért. Ezen nem gondolkozol? Vagy még erről inkább nem szeretnél írni?

    Lola
    (Debrecen)

    ReplyDelete
  6. Azért én pár dologgal ellenkeznék, Marcsi. Szerintem tökmindegy, milyen diplomád van és mennyire zsúfolt a szakmád, ha van megbízható nyelvtudásod (valóban használható, legalább 2 nyelv, nem csak papír) és talpraesett vagy (mint amilyen Melinda is) akkor el tud helyezkedni az ember. Egyébként a közgazdász diplomával még mindig nagyon jól el lehet helyezkedni, hiszen millió egy területre keresnek embert, én marketinges vagyok, a marketinges diploma is többféle területet lefed, én egyből találtam állást egy piackutató cégnél, csakúgy, mint a csoporttársaim. Persze ehhez egy jó fősuli is kell, nem kell feltétlen corvinus meg bme, engem a külkeres diplomámmal is szívesen láttak az állásinterjúkon. Egyébként Melindának én is ajánlgattam ilyen-olyan szakot, de igaza van, csak azért ,mert valamiben hiány lesz, de nem fekszik neki és nincs hozzá affinitása,nem jelentkezhet egyből.

    ReplyDelete
  7. Szia Melinda!

    Szerintem a legtöbb embernek nagy fejtörést okoz, hogy milyen szakra menjen, mit tanuljon. Én sokszor megkérdőjelezem, hogy jó helyre mentem én anno? Ha most jelentkeznék, akkor is szóba jönne szerintem a turizmus-vendéglátás mint amikor jelentkeztem. Mellette már más is, de lehet, ez lenne a befutó. Én is közgazdász lettem papír szerint, pedig nem sok közöm volt a matekhoz sose. :) Erős 4-es voltam gimiben, aztán meg fősulin erős 3-as. Szóval tanulható. :) Lehet, elmennék én is marketing szakra, vagy nemzetközi gazdálkodásra, esetleg pszicho. Bár utóbbihoz lehet, nem lennék elég okos. De nekem is elég szűk az ilyesfajta érdeklődési köröm, úgyhogy most sem lenne könnyű sulit választani. Keresgélj, érdeklődj, ne alkudj meg. Gondoltál már arra, hogy fél vagy egy évet külföldön tanulj Erasmus ösztöndíjjal? Ha kiválasztasz egy szakot és aztán mondjuk 2. évben kimész külföldre, akkor szerintem még több mindent és máshogy tanulod, mint ahogy akik végig itthon csinálják meg a sulit. Így valahogy teljesül a külföldön tanulok álmod/célod is. :)
    Szerintem amúgy és ezt már írtam is valamilyen formában, azért történt ez a térdeddel, ha egy kicsit nem orvosilag közelítjük, mert magadra kell figyelni. Lehet, most úgy tűnik, hogy nem sikerült megvalósítani a kinti sulit, de ha hosszú távon nézzük, akkor Te, az egészséged és vele együtt a térded a legfontosabb. Kár, hogy ilyen úton vezettek rá erre, de biztos, nem véletlenül. A nyelvtudásoddal, talpraesettségeddel bárhol szerzel diplomát, sokra viszed az életben. :)
    Bár én nem mindig voltam oda a turizmus-vendéglátásért, de arra még nem gondoltál?
    Nehéz okosnak lenni, tanácsot, hogy hova menj nem is nagyon lehet adni. Én is csak próbáltam kifejteni a véleményem. :)
    Te még előtte vagy. Remélem, sikerül meghoznod a legjobb döntést. Én már ennyi idősen nem kezdek bele egy teljesen új szakba, pedig néha szívesen tenném. Nem azért, mert túl öreg vagyok, de mégis ennyi idősen már kicsit mást is szeretnék kezdeni... De sajnos munkát sem egyszerű találni. De azért nem adom fel. :)

    Jó hétvégét!

    ReplyDelete
  8. Sziasztok csajok,

    Nahát, köszönöm szépen a hosszú és kifejtős hozzászólásokat!!

    Lola : nem egyszer felmerült, de ahogy a fentiekben már említettem, még nem tudom mindig. Nem az, hogy nem akarok erről beszélni, csak még tényleg gőzöm sincs. :) Régen Debibe jártam. Te odajársz egyetemre?

    Zsófiám : köszi a véleményt. :) Nekem ezt már elemezted skypen ;) - és Magdi is. Én laikusan tudom csak szemlélni a dolgokat a marketinges témák kapcsán, de az érveitek jók voltak csajok. Köszi még egyszer.

    Évi : a turizmus is felmerült persze. Azt mondanám, hogy az agrár szakokat villámgyorsan átfutottam, azokon kívül szinte minden után nézelődtem már. Ez a matek a bibi. Én privát tanár mellett és szenvedtem középsuliba. Különböző fórumokon olvastam már vagy tíz millió véleményt és személyes tapasztalatot, tudom, hogy a gimis mateknak nem sok köze van a marketing szakon folyó matematika tárgyakhoz (már ezekből is néztem példa feladatokat) de nekem igazából semmilyen szintű matekhoz nem sok közöm vagy tehetségem van :D Az se tudom elképzelni, hogy a jövőben számokkal dolgozzak, csak magamat keseríteném meg. Hát, azért nagyon szépen köszönöm.

    Puszi mindenkinek

    ReplyDelete
  9. Akkor nekem mégis csak a komédia (komm.-média) szak jut eszembe. :) Bár nem ismerlek személyesen, de simán el tudlak képzelni akár műsorvezetőnek is. :) Bár nem tudom, hogy erről a szakról hova vezet az út, de biztos, nincs benne matek. :)
    Ha jól tudom, olvastad Lilla franciaországi au-pair blogját. Ő pl. francia szakra ment. Esetleg megkérdezhetnéd, hogy ő milyen kilátásokat lát. Így akár angolra is mehetnél.
    Na, de persze ez a Te döntésed lesz, én csak itt agyalgatok. :)
    Puszi!

    ReplyDelete
  10. Évi,

    Van mikro meg makro :)

    Ez is figyelembe volt már véve. Annyit elárulhatok, etéren morfondírozom a legtöbbet.

    Köszi, hogy velem agyalsz :) !!!

    Puszillak! :)

    ReplyDelete
  11. igen, az a lényeg, hogy talpraesett legyen az ember, akármilyen diplomával vagy csak érettségivel, tudhatsz huszonhat nyelvet is felsőfokon ha egyszerűen béna vagy az alkalmazkodásban vagy akármi másban, ismerek nem egy 2-3 diplomás mérnököt akik tiszta búvalbaszottak meg még az ág is húzza őket, mert egyszerűen nincs személyiségük meg tervük meg céljuk meg képtelenek kommunikálni...hát itt kezdődik minden.
    meg hogy jó helyen legyél jó időben, talán ez a fő...de nyilván ott vagy mindig ahol lenned kell, szóval nincs kétség :D

    nekem olyan haszontalan dologból van diplomám mint szlavisztika, semmire nem megyke vele, még nyelvet sem tanítottak, de én azért élveztem, persze emellett van szakmám, olyan amiből Dunát lehet rekeszteni...egyszerűen meg kell cisnálni a szerencsédet, ennyi.

    hajrá :*

    ReplyDelete
  12. Évi, amúgy nem vagy öreg, nemá'
    hagyj magadnak időt azt ha akarsz 2-3 év múlva pszichot tanulni vagy vmi mást akkor tanuld, ha meg nem olyan mint amilyennek hitted, akkor hagyd ott :D persze persze én is abban vagyok a legjobb hogy saját magamat megkérdőjelezzem meg agyaljak száz lehetőségen meg elvegyem a saját kedvem mindentől merthogy ez meg az ...de akkor is, néha meg kell fogni saját magunkat a hajunknál fogva :D
    girlpower! :D

    ReplyDelete
  13. Köszi Renko. :) Hát 2012. szeptemberében ha minden igaz újra iskolapadba ülök. Még nem a pszicho, de ez elérhetőbb és rövidebb. :) Meg érdekel is. :)

    ReplyDelete
  14. menő! (ha mester ha nem...persze én is gondolkozom a mesteren (egy helyen van az egész országban és nekem nincsenek opcióim, egy valamire mehetek) dehát... lehet inkább mégegy BA... ahhoz több erőt érzek, meg az újdonság varázsa...)

    ReplyDelete