Sunday 16 October 2011

00.55 MONDAY

Épp most végeztem a könyv-és könyvkiadás történet házi dolgozattal. A téma : A kiadói peritext. Milyen izgin hangozhat ez a laikus füleknek. Valójában talán semmi újat nem tudsz meg magáról arról, amit húszon akárhány oldalt hevesen végignyálazva keresgélsz, de arról, ami után tudatosan nem kutatsz és mégis rátalálsz. Akit érdekel mi is az peritext, keressel fel Wiki-n, forrásnak nem túl hasznos, viszont kiindulópontnak több, mint megfelelő. 

Aztán kedden prezentáció, csak mini, amolyan érdemjegy nélküli, viszont, ha nem jó, akkor megdorgálnak. Ergo készülj vagy pusztulj! 4-5 diás előadás, 2 másik csopitársnővel. Az én reszortom : modern technológia vs. könyvek és könyvkiadás. Meglehet, én kaptam a legjobbat - bár ez is relatív. iPad és érintőképernyős technológia, s maga az Internet globalizációja stb. a jó szagú, kemény fedeles nagy kiadású vagy épp nem sokak kezében megfordult zsebkönyvek szemben. A konklúzió : könyved leöntöd kávéval = instant ejnyebejnye vagy dühroham. iPaded leöntöd kávéval = instant kóma, majd halál. Mindemellett, azon véleményen vagyok, mivel az éremnek mindig két oldala van, mind a két álláspont számtalan vonzatot hordoz magával. iPad negatív lehet : digitális világ, hová lesznek a humánus értékek. Könyvnyomtatás hanyatlása. Hatalmas internetes elérhetőség = sok az ingyen, sok a mohó. Mi lesz a szerzőkkel, kiadókkal? Bírjak a digitális verziót a könyvek világának? Pozitív : erre itt nem írok. Szeretném, ha esetlegesen Ti indítványoznátok néhány lehetőséget. Személy szerint találtam egy-két igen-igen érdekest, amire azelőtt még csak gondolni se tudtam. Komment formájába kérhetnék párat? :) Tudjátok, egy kis kvíz ;) éledjünk fel a blogspoton emberek! :)
Ebből adódóan nem adom ki a könyvnyomtatás negatív tényezőit, mert átfedésben lenne néhány dolog. :) Pozitívról írjunk párat. Mondjuk mit szóltok a könyvillatához, tényleges, fizikai létezéséhez a tenyereiden méltóságosan elterülve, feléd kiáltva, hogy "LAPOZZ"! Az ezzel járó könyvjelzők, polcok, egyék csinos és kevésbé mutatós kupacok alapító "kövei" séma? Az értelem egyik legősibb, leghivatalosabb formátuma?

A bejegyzés uzsonnája - mini történetek


A félbemaradt drepülő
Akadémiai tudományok óra (olyan "semmit se ér", de kredites úgyhogy mégis jó). Késtem 5 percet - dugó - sose bánd. Belépek, a szemek már annyira nem pásztáznak rajtam. Péntek esti fáradalom vagy megszokás? Kérdéses. Leülök, Olga már adott egy jelet, örül, hogy itt vagyok. Szia orosz! Én is! Az első félidő elrepült anélkül, hogy olvashatóan leírtam volna valamit. A második pedig alig-alig. Könyvtári bemutatás volt -.- ergo zzZzzZZZz ZZZ zz zZZZ!! ZZZ!!!!!!!! én a nebulónként kiosztott tájékoztatók egyikét komótosan elkezdtem hajtogatni - a mai origamis fcb update ennek indikátora, amiről valójában csak Sárának volt nagyobb tudomása vagy egy kicsi egyáltalán, tehát nem tudom miért tettem közé (hosszú idő után újra) egy privát poént - valami daru vagy repülő (drepülő?!) lett belőle. Mire a végső simításokhoz felgyűrtem volna az ingem ujját az előadó tanár odaállt mellém, teljesen váratlanul a katedra árnyékától megszabadulva félelmetesen közel az én origami aurámhoz és ezt kaptam : "Befejezné az privát origami show-t, mert igen fusztráló!" És ekkor én... befejeztem a papírhajtogatást. 




Vadnyugat a szélben
Pénteken, miután felvéstem az előző posztot kellemetlen szituáció ért. Ballagtam, nem is, inkább szökkenve sétáltam (inkább csak a jobb lábamat igénybe véve) a kocsimhoz a hosszú sétányom, ami egyenesen a rugby pálya mellett nyúlik el, majd torkollik a parkolóba. Még út menti virágot téptem volna, ha lett volna egy is, pillangófogó hálót magam után húzva. Ez mind kihagyva inkább tudat alatt este 7ig a parkolóba hagytam a kocsim, ami már délután 5kor bezárt. Vaskapu! fémlakat! - és még egy fűrész se volt nálam. Vagy egy pisztoly, azzal csak szétlőttem volna a lakatot, mint Terence Hill, amiről a visszapattanó töltény a hátam mögött toporzékoló parkolóőrt szemfogán vágta volna. Na de nincs nekem ekkora szerencsém. Viszont rosszabbul is járhattam volna. Leszidtak, hogy itt parkoltam és hogy eddig, majd következő hétre áttessékeltek a diák parkolóba, ahova csak engedéllyel lehet bemenni, ami havi nem-tudom-megengedi-magamnak fontba kerülne. S mivel a Hartcout Hill Campus a mező közepén, parkolóktól távol lett felhúzva, így innentől őzháton járok ide. Abból úgy is van, mint a tenger a professzor elmondása szerint. Egyet csak nem fog hiányolni senki. 

Sára és a hétvége
A mentális történetszál nem publikus. A vizuális annál inkább. :) Reméljük a képek nem teljesen fognak így magukért beszélni XD :D ha értitek, mire gondolok... Na jó, 00.38-kor gondolom elnézhető ez a bejegyzés publikáló magaviselet :):) Ha nem, akkor elnézem magamnak helyettetek is! :) (fáradt és pimasz:)

Elnézést. A következőt képet valószínűleg nem mindenki számára lesz egészen egyértelmű. Ehhez kell egy is gasztrónómiai és kúltúrális háttér. :) Átfordítani pedig nem sok értelme lenne. :)




Csók  
Melcsi


3 comments:

  1. olyan, mint környezetvédelem? újrahasznosított papír, elektronikus hulladék, ipaddel nem támasztanék ki billegő asztalt, erre kell a könyv.na. az újság meg a macskaalom alá.höhö.
    szélsőség.de így van.
    lépést kell tartani. a könyvnyomtatás miatt elvesztek írnoki állások.tönkretett életeket. de jobbá tett másokat. kőtáblára írnánk még mindig meg barlangban laknánk ha nem lenne fejlődés. nyilván ma már gyorsabb.és ártalmasabb, mint nem (pl hogy amerikában nem tanítanak már egyes helyeken kézzel írást csak gépelni a gyereket szgépen...)
    na ez csak így eszembejutott, valójában nem gondoltam át a feldobott témát, de örülök mindig az interaktivitásnak
    :*

    ReplyDelete
  2. Sara, koszi a szivet :) elraktam.

    Renko, igen, a korny.vedelem az egyik pozitiv vonzata. A tobbi elgondolas pedig szinten helytallo! Congrats for being interactive! :)
    Varom a tobbi variaciot sok-sok szeretettel! :)

    Melinda

    (most indulok a varosba kepeket kesziteni, mert szep az osz, es sut a nap!)

    ReplyDelete