Saturday 24 September 2011

Brookes


Új mottó : ALL FOR WEEKENDS! WEEKENDS FOR ALL! (Mindenki a hétvégékért! A hétvégék mindenkiért!) :)(:

Sokan tartják, egyetemi évek alatt a hétköznapok és hétvégék összemosódnak, s az a határ, ami dolgozó, más normális embereknél e kettőt különválasztja a diplomaosztóig általános szinte elhalványul a szemeszterek alatt. 

Mindenesetre most jól esik egy kis hétvége. Az elmúlt héten átestünk egy regisztrációs héten s ami azzal jár. Most már megvan a diákigazolványom - ami egyben a könyvtári kártya is, az órarendem, a campuson és majdnem minden épület, terem és előadó, ami később még hasznos lehet, az idegölő tény, hogy a Gispy Lane környékén parkolni nem divat és az info egy önkéntes "ittas diák" szállító szervezetről. Plusz még megannyi más agytágítás szövődménye lappang bennem. Mint ahogy az meg van írva, az információk felére sem emlékszem. Ilyenkor pedig van nálam toll és füzet, meg a telefonos jegyzet, de sokszor bízok magamban, erre később is emlékezni fogok és se leírni, se erre emlékezni nem szoktam. :) Ezen még csiszolunk, ah.. vagy tradicionálisan egy-két régi habit megmaradhatna alapon ...?! :)

Két campus között fogok ingázni. A főszakom (Publishing) a Gipsy Lane-en van, a mellékszak (CMC - Communication, Media and Culture) a Hartcourt campuson. Az előbbin számtalan építkezés folyik, ami annyi tesz, hogy egyik szomszédos épületből a másikba kisebb-nagyobb kerülőutak árán lehet eljutni. Van por, kis kosz, átmenetileg felhúzott építkezési falak, utánad nem buzgón fütyülős kőművesek, építőmunkások és ormótlan daruk, targoncás nyavalyák. Az utóbbin is vannak munkálatok. Ha jól emlékszem ott is egy új szárnyat szándékoznak felhúzni. Ott vannak őzek - a suli rétre nyíló elhelyezkedése miatt és parkoló is. S amint már az előzőekben említve volt, az egyik legmutatósabb része a Brookes-nak. Annyira még nem volt alkalmam szétnézni és így összehasonlítási alapnak se vehető az a másfél óra, amit a legelső napon töltöttem ott. 

Halványan emlékszem csak milyen is volt egyetemistának lenni a DE-ÁJK-n. A gólyatáboros élmények megvannak, pár lovardás is, aztán a suliról, órákra járásról és tanulásról már egyre kevesebb dereng. A beiratkozásról meg szinte semmi. Viszont annyi bizonyos, ilyen szintű szervezettséget, fogadtatást és atmoszférát nem sok közösségi helyen tapasztaltam, mint itt a Brookes-on. Számtalan informáló előadás, segítők (tanár-diák egyaránt), ilyen regis pult, olyan regis pult, sörsátor helyét is egyéb szociális rétegeket megmozgató rendezvények, ötletes összejövetelek váltották fel. A félreértés elkerülése érdekében, nekem semmi bajom nincs a sörsátorral! :) Csak ez valahogy motiválóbb. :) Órarend szerint kedden és csütörtökön 9től 12ig, pénteken 9től 4ig mennek az órák. Igen, hétfő, szerda "szabad". Hétfőn itthon dolgozok egész nap, szerdán pedig plusz munka. Így elég busy a hetirend :) Tehát elég egyértelmű miért is lesznek oly megbecsülendők a hétvégéim. :) Jelenleg az a felállás, hogy a munkakörömet illető óraszámokat sem szükséges csökkenteni, ergo marad a fizu, amire valójában nem is mertem számítani se. :) A zsúfolt rutin ellenére jelentkeztem Student Rep-nek, ami arra szolgál, hogy a szakomon (gondolom az évfolyamon belül) reprezentálni tudjak az évfolyamtársak és az egyetem között. Remélem a jelentkezést elfogadják és bevesznek. Az ilyen diák önkormányzatos tevékenységek lekötnek, jó hatással vannak az emberre. A közösségi élet csak akkor élvezhető, ha Te magad is tagja vagy. 

A tanárok, mentorok és csoporttársak így elsőre szerencsésen okésnak tűnnek. :) Van egy félénk koreai lány. Nem sokat szólalt meg eddig, mondjunk engem se vetett fel a kommunikáció a héten. Nemzetközi diák nincs túl sok a szakon belül. Van egy fél svéd csaj, egy full német... többről eddig nincs tudomásom. Páran megfordultak Magyarországon vagy átutazó, vagy tényleges úti célként kitűzve. Egy lány volt már romániai magyarokkal Erdélyben. Vannak kellemes-tudálékos egyének, humor Heroldok, egyértelműen intelligensek és egyszerű de nagyszerű arcok. Feltűnően irritáló nincs. :) Remélem rólam is aránylag tűrhető vélemények fognak kialakulni. :) Nekem most, legalább így az elején arra van szükségem, hogy kicsit magamba felfedezzem a határaimat, mire, mikor, milyen körülmények között vagyok képes, megtaláljam a helyem, és észben tudjam tartani, miért is vagyok itt. Egyik prof, s hogy elnevezést is adjunk neki, Ms R az, aki a legmotiválóbb és nyíltabb velünk, hallgatókkal szemben. A kollégáival is jó viszonyban lehet, szemmel látható a jó kapcsolat. Már annyi aranyköpést le tudtam volna írni, de csak mentálisan van még elraktározva minden. :) Egy kis agykapacitás tornának vetettem alá magam. :) Az le lett beszélve, ha valakinek gondja, baja, problémája van, hezitálás nélkül vegyen egy dobozos diétás kólát és üljön be hozzá az irodájába - ami a második emeleten a bejárattól jobbra található. Édes, lomos. :) 

Mindenkinek van mentora (Academic Advisor). Egy rendelkezésedre álló személy, ha tanácsra van szükséged, aki melletted áll és nyomon követi, hogy haladsz az évek alatt. Ezt meg is lehet változtatni. Az én mentorom a másik campusról, a mellékszakomról van. Mr T. Egyszer láttam az urat, bajom nincs vele, de meg szeretném változtatni Ms R-re. A tantárgyfelvételkor meg is tettem, de várólistára kerültem, aztán visszavontam, ha gyorsan segítség kellene és bekavarodna a rendszer, akkor is tudjak kihez fordulni. A tantárgy találkozón felhívták minden zöldfülű figyelmét, hogy a kötelezőkön kívül ajánlott plusz modulokat is felvenni az órarendbe. Én amilyen lelkes tudok lenni, magamban már rá is bólintottam egyre, kettőre. Amint hazaértem bejelentkeztem a PIP-re (Personal Information Portal/Személyes Információs Portál) ahol elkezdtem beikszelni párat. Erre kijött egy error, rákattintok, s kiadja, hogy minden, a 8. tantárgy után felvett tárgy (teszem hozzá 8 a kötelező modulok száma -.-) pénzbe kerül. Understanding Media, a leírás alapján bejövős, okés vegyük fel. Írok egy mailt a mentornak, hogy mennyibe is fáj egy plusz tárgy. Kerek Ł560/modul. Reakció : maradjunk az alap órarendnél! 

A dilemma iPad és laptop között még mindig él és virul. A hétvégén megyek le a nagypapához játszani az iPadjén és elmagyarázza mi, hogy működik rajta. A család szerint simán elboldogulnék egy iPaddel, plusz itthon van 2 jó teljesítményű gép is. Más vélemények szerint egy laptop esszenciális... 500font a keret, az idő végül is förtelmesen nem szorít. Nézelődök és érdeklődök, elhamarkodottan nem akarok dönteni. Ha esetleg van kedvetek Olvasók írni kinek, milyen laptopja van és mi a személyes tapasztalat, óvva intős részekkel megfűszerezve, szívesen fogadok egy kis technikai eszmefuttatást itt és emailen keresztül. :) 

Mindenkinek szép hétvégét! Ja, rakok fel egy képet ha nagyon hiányoznék.. ne nélkülözzön a sok lelkes blogtag :) 



7 comments:

  1. Kedves Melinda,
    elmondhatatlanul és leírhatatlanul tetszik, ahogy fogalmazol és írsz, zseniális! :)
    Sok sikert kívánok neked a sulihoz, de biztos vagyok benne, hogy meg fogod állni a helyed.
    A mottóddal tejes mértékben egyetértek, éljenek a hétvégék! ;)
    Szép napokat, puszi
    :)

    ReplyDelete
  2. óhh nagyon intellektuálisan jól áll ez a szemüveg :)
    látom az egyetem előhoz egy-két dolgot XD eddig kontaktlencsét hordtál?

    Melinda én azt mondom nem lesz itt gond, ha igen, akkor meg majd ott/itt leszünk neked, a barátok és az olvasók. Ne feledd ide bármit leírhatsz, ami a szivedet nyomja.

    Tanulj tinó, ökör lesz belőled :D

    xxx F

    ReplyDelete
  3. Sziasztok csajok! :)

    Vivi, köszi a kommentet és örülök, hogy a mottó egyetértésre talált :D:) Hasonlóan szép napokat Neked is!! :)

    Fruzsi, gépezés közben szoktam ám hordani, s most, hogy agyon használtam a gépet és rongyosra nyűttem az ujjbegyeimet az elmúlt hét online vonzatai miatt, azért a szemeimet is igénybe vette. :) Így lőn egy pár szemüveg :)
    Köszi szépen :) Jelenleg nyomni semmi nem nyomja szívem, csak tele van emóóóóciókkal hála a jó Istennek! :)

    Puszi Nektek :)

    ReplyDelete
  4. Ł560/modul - hát ez meglepően sok és egyáltalán nem motiváló, legalább egy lehetne ingyen még a 8.-on felül
    de ez a mentor dolog jó

    hajrá hajrá
    én büszke vagyok rád már így is :*

    ReplyDelete
  5. Szép jó reggelt Renko!

    Ugye milyen brutális..?! :/ Jövőre viszont felveszek legalább egyet, mert (mondjuk ezt nem írtam le a fentiekben) de az első év a diplomába nem is számít, csak végül is az, hogy átmenj. Érdemjegyek ugyanúgy vannak természetesen, nem csak megfelelt, nem felelt meg, de a diplománál nem is nézik. Ha valaki exchange-re, másodévben gyakorlatra megy, akkor viszont nézik.. hát érted.. Úgyhogy jövőre úgy döntöttem rászánom amit kell, mert plusz kredit csak jól jöhet, bajom nem lesz tőle, csak a pénztárcám fog sírni :'(:):)

    Köszi szépen! :) Jól esik! Igyekezni fogok! :)

    Pápá Renko

    ReplyDelete
  6. Kérdések:)

    Mennyibe kerül egy félév angliában?
    Hogy engedte meg a host család,hogy eltartson téged ingyen? Kaját is adnak?
    Dolgozol part time valahol?
    Ezzel a szakkal el tudsz majd helyezkedni?

    Imádom a blogod és téged is :)
    Pussz
    K.K.

    ReplyDelete
  7. Szia K.K.!

    Teljes éves költség számítás van. 2 szemeszter Ł3375 volt idén. Ez volt az utolsó alkalom, hogy valaki a régi rendszerben kezd. 2012-től a tandíj ennek háromszorosa.

    Ööö szerintem épp a fentiekben van leírva, hogy nem csökkent munkaidőm, ergo dolgozok. Soha nem is írtam ilyet, hogy engem itt valaki is eltart, mivel ez a tény soha nem is állt fenn. Ugyanúgy dolgozok, mint eddig 30órát egy héten és igen, van más részmunkaidős munkám (ami heti +10 óra durván, ha érdekel..). Az étel, rezsi stb költségek pedig, mint eddig most is au pair-i alapon jár, azt nem is említve, hogy én megdolgozok azért, hogy itt élhessek (testileg, lelkileg).

    Ezzel a szakkal eltudok-e helyezkedni...?! A média világa a mi generációnkkal bontakozott ki és érlelődik. Minden amit olvasol, Elle, Bravo, BBC News, CCN News, The Times, Kelet-Magyarország, Nők Laja, vagy látsz a televízióban, hallasz a rádióban, s minden más amit nem látsz vagy épp van tudomásod róla, pl.: hogyan dobsz piacra egy könyvet, magazin szerkesztés bonyodalmai, sokrétűsége, az emögött álló team munka, újságírás rétegei, lehetőségei, kreatív média, reklám és sorolhatnám az, amitől nem tartok, hogy nincs jövője. Plusz, élvezem, tetszik és ez egy igencsak komplex iparág, ahol mindig van egy új halnak hely az akváriumban.

    Köszi az olvasást és szép estét!

    ReplyDelete