Thursday 15 September 2011

Lassan, de biztosan

Lassan, de biztosan (kellene!)

Meg lett erőltetve a térdem. Nehezen veszem tudomásul, hogy nem csupán friss az állaga, de nem is lesz a régi. Legalább is nyárig nem. Nem tudom hány térd sérülést szenvedett olvas, viszont a következő bekezdés erről szól. Akit nem érint vagy érdekel, kihagyhatja. 

Nekem a biciklizést javasolták leginkább. Az úszás pedig egyértelmű rehabilitációs mozgástevékenység, mivel a vízben van a legcsekélyebb terhelés alatt stb. ezt azért nagyjából mindenki tudja. Továbbá, mivel a jó öreg combizom hal el a leghamarabb s talán olyan szintre, hogy azt kérem elég visszatornázni, így combizom erősítő gyakorlatok végzése napi szinten (ha lehet többször is) kötelező. Ha valaki nagyon figyelmes akar lenni, az vehet különböző reumás géleket is. Nekem Rheumon van, ami a a váz-izomrendszer lágyrészeiben kialakuló megbetegedésekre, tompa zúzódással járó sérülésekre van kreálva. Ez az az bemasszírozós fajta, aminek mellékesen erős, mentolos illata van. Sokat talán nem ér, nekem kicsit hat. Gondoltam mindent megteszek alapon, kipróbálom, nem árt az. 

Hogy mi is szakadt el pontosan azt egy képpel prezentálom : 



Múlthéten csak keveset és ritkan kondiztam, s úgy tűnik erre a hétre túlontúl elbíztam magam nem a kondíciómat, hanem a térdem funkcionális határait értve ezalatt. Bicikli hiányában a cross trainer amit használok.


 A biciklizés mechanizmusához hasonlít, tehát a térdet sokat használva, körkörös munkavégzést gyakorolsz. Jobb, mint a futás. Azt felépülésben lévőknek nem ajánlom, még akkor is ha az orvos azt mondja, mert nekem az első 10-15 perces kocogás után, olyant szintű elgyengülés volt a térdemben, hogy 20 percig a földön feküdtem a matracon. Lehet én futottam rosszul, már az elmúlt nyáron igencsak elsajátítottam hogyan is kell helyesen futni, kocogni, sétálni - mert ez az, amivel sokan nincsenek tisztába, gondolván, gyerekjáték. A kocogást, hagyhatjuk későbbre is, vagy legyünk nagyon gyengédek és ne éljük bele magunkat túlságosan. Viszont nekem nehéz visszafogni magam. Azt, hogy ne gyorsítsak rá sprintelésre pedig végképp. Szerintem a cross trainer ebből a szempontból biztosabb, stabilabb és nem utolsó sorban kényelmesebb a térdnek és sérült ízületeinek. Így nem vagyok egészen tisztába, mennyire szabad erőltetni a dolgokat, mert nyilvánvaló némi fájdalommal jár mindenféle sport majd, hisz ez a térd már nem a régi, de vajon meddig lehet ezt a húrt feszíteni? Nagyon szeretnék már azzal az orvossal találkozni, aki nyáron műteni fog. Állítólag szuper és érti a dolgát. Hát remélem is, mert még ezt a térdplasztikát bevállalom, de többet térdoperációkból nem kérek azután. Legyünk pozitívak! :) Egyetemen pedig akkor hanyagolom a futást, de az evezésen intenzíven gondolkodom. Ha esetleg arról van valakinek valamilyen tapasztalata, megosztani valója, szívesen fogadok sztorikat, ötleteket, hozzászólásokat... meg egyébként is! :)

Holnap megyek haza. Érdekes hétvégének nézünk elébe. Idővel ezt is elmesélem, csak had alakuljanak kicsit a dolgok.

Jövő héten pedig beiratkozás és regisztrációs hét! ;) Minden friss egyetemistának ezúton kívánok sikeres első szemesztert! :)

9 comments:

  1. Szia!
    Hát nekem is ez volt a bajom, de erre a műtét közepén jöttek rá, és nem volt nagyobb beavatkozás. Nem kellett ilyen merevítőt sem hordanom, csak akkor kellett volna, ha egy hét után nem tudtam volna kinyújtani a lábam. A térdem nagyon nem olyan, mint volt -bár az eset előtt is éreztem azért. Viszont nekem a biciklizés maga a pokol, erős túlzással. A térdem vhogy bekattan és nem fáj, de olyan zavaró érzés, hogy jobb lenne, ha fájna inkább. Az úszás meg... nem viccelek, néha azt érzem, mintha le akarna szakadni a lábam! :S Szóval az sem valami jó neki.
    Megkérdezhetem, hogy mit fognak a térdeddel nyáron csinálni? Csak mert gondoltam rá, hogy elmegyek vmi dokihoz és megkérem, hogy csináljon vele valamit, mert ez így nem valami élvezetes. :S
    Rita

    ReplyDelete
  2. Szia Rita!

    Igen, Rád emlékszem is. Úszásról : nem mellúszás, hanem gyors, mert a mellúszásban még ki is mehet az ember térde szépen, komótosan - igen, még a vízben is.
    A térdemen szalag plasztikát fognak végezni. Vagy a combizom végéből, vagy pedig marhainat fognak beültetni. Az utóbbi még mindig jobb, mint ha valami mesterséges abroncsot raknának belém.
    Nem tudom pontosan hová való vagy, az orvos aki engem fog operálni debreceni.

    ReplyDelete
  3. Szia!

    Jó utat haza és vissza is! :) A térdes témában (szerencsére) nem vagyok otthon, de azért kívánom, hogy találd meg a legjobb mozgást és bármilyen fajta legjobb segítséget. :)

    ReplyDelete
  4. Melcsi utlj, de én tudom mi a baj! Többet kellenne matracon fekve combizmot erősítened -a legmegerőltetőbb és hosszadalmasabb és alig látható sok idő után és fájdalmas is- mert az segít! Termeszetesen a futás és bicikli, illetve kocogás!! mehet közben,de a legnagyobb hangsúly a matracos rajzolós,emelgetős feladatok a legjobbak és jótékonyabbak, az első-harmadik hónapban :)

    Ne rohanj annyira, mert még rosszabb lesz és azt senki sem akarja, ugye?!

    xxx

    Csupa szépet és jót otthonra!!!

    ReplyDelete
  5. *utlj - nem vt tervezett - xx

    ReplyDelete
  6. amúgy meg : * Melcsi utálj, ...

    ReplyDelete
  7. Sziasztok csajok!

    Köszi Évi2!! :) Reméljük a legjobbakat ;) Egyébként be-benéztem a gasztro blogodba és hát nyami!! :) Csak így tovább!

    Sára, köszi a plus 2 korrekciót meg a tanácsot! Este írok mailt!

    Puszi

    ReplyDelete
  8. Köszi Melcsi. Igyekszem főzőcskézni, de azért elég amatőr a dolog. :/:)

    ReplyDelete