Friday 17 June 2011

USA II. - Florida

Egy honapja ilyenkor meg a napegette hatunkat kezeltuk szorgosan az elso Key West-i kaland utan. Azota mar emberesen lehamlottunk es helyrehoztuk pecsenye piros borunk aggaszto allapotat. 

Majus 16. egy hetfoi reggelen indultunk utnak 1 darab Amercian style = tulsulyos feladando poggyasszal es egy zipzart feszegeto kezi motyoval. Dayton-bol Baltimore-ba repultunk egy Delta jarattal. Majd Baltimore-ba alig 40 perces varakozas utan mar beszallasra keszen vart a floridai jarat. A gepen a rakoncatlan klausztrofobiasok bunti helyere kerultunk. Nem volt ablakunk :'-( Sam bealudt a vallamon, en pedig elmerultem az iPodom melodiajaban. 

30 fok es napsutes, ez vart minket leszallas utan. A reptertol 10 percnyire volt az autoberlo garazs, ahova egy transfer szallitott el minket. Atvettuk a Toyotat, betaplaltuk Key West legdelibb pontjat a nagitorba es irany az azurkek viz. 

Az auto ut, amit megtettunk Miami South Beach es Key West kozott

Az osszes hely kozul, ahol az Allamokban jartam, Miami tetszett vagy ragadott meg legkevesbe. Nem kapott el a laz, a szokasos "bizsi". Nem allok negativan a napfeny allamahoz, voltak specifikus tulajdonsagai, jellegzetessegei, melyek bejottek, kivaltottak belolem vart es varatlan. Az is lehet visszaterek egyszer, bar az elmult egy evben a sok 100 kozul egy dolog feltetlenul letisztazodott bennem : tobbe nem vagyok a tengerparti nyaralasok embere. Hiszem ennek is megvan a maga ideje, mikor igenis szukseged van arra, hogy csak a parton logj es nyaralos tevekenyseget vegezz, lazulj, koktelozz egy szoval csak lezengj. Kinek a pap, kinek a papne.. Attol is elszoktam, hogy ramolvad a ruha :-D viszont erre jobb minel elobb visszaszokni, maskulonben kemeny vakacionak nezek elebe julius dereken a Tisza medreben. :-)

Szallas, Key West

Key West es maga Miami Keys-t preferaltam, meg akkor is ha elvetve van part, marmint igazi beach jellegu. Legtobb helyen kiepitett strandok vannak, naturalist szereny szemelyem nem is latott. 

 A viz szine egeszen elkepezto. Kedden egy komplex programon vettunk reszt. Eloszor buvarkodtam. Helyszin : a vilag harmadik legnagyobb elo korallzatonyan. Az elso legnagyobb Eszakkelet-Ausztraliaban, A Nagy-Korallzatony, a masodik a Balize Barrier korallzatony. 



Nyilt vizen, igy elotte egy arva labujjt se martottam volna a vizbe. Radikalis valtozason mentem keresztul mindossze 5 perc alatt.Voltunk 30an legalabb, buvarkodni keszulok. Gondoltam ha jon egy tuskes raja vagy feher capa most komolyan mennyi az eselye, hogy pont engem kostol meg..? Vagy elkap egy spontan labgorcs es meroben keptelen lennek visszauszni a hajohoz. Vagy eltevedek..erted jon egy ismeretlen aramlat, es beveszek egy rossz balost.. Mert vegyuk figyelembe az osszes eshetoseget.. Ki tudja! megis csak a Mexikoi-obolben voltunk.. A viccet felreteve igenis kihivas volt. Legyen akarmilyen fobiad, ha megszivod magad es legyozod. Ott usztam a nagy semmibe. Elozo este teli hold volt, sok volt az aramlat igy a viz gyakran rettentoen zavarossa valt. Volt szerencsenk elkapni egy-ket halat es korall kepzodmenyt, de lenyegebe nem volt semmi szenzacio. Plusz nyeltem egy korso sos vizet. 

A kovetkezo program parasailing volt. Kesz elmeny a magasbol szemlelni a nagy kek semmit magad alatt. Fantasztikus kilatas. 


Vegul jet ski-re ultunk. 45km/h vizfelszinen eletveszelyesnek tunhet. Amint lesz alkalom, kiprobalom ujra. ;-)




 Egy piszok jo, "funky" etterem
Naplemente

Miami

Latin-amerikai populacio uralma. Spanyol nyelvuek leptek el az utcakat napkozben es ejszaka. 
A parton edesen megperzselte a forro homok talpunkat. Eszembe jutott Ugornya :-) 
Ami kesik nem mulik. Key West-ben nem, itt volt alkalmunk belefutni egy capaba. Latnotok kellett volna azt a mar-mar nevetseges remuletet az emberek arcan. A tomeghez kepest en meg egesz jol tartottam magam :-D laza mozdulatokkal vandoroltam vissza a partra, mig a mellettunk elsuhano husos kiscsaj orditva tepi hajat "Capa" Capa!" :-D 
Derekig ero vizben ultunk, olyan 20 meterre a capatol. Eloszor nem lattam mi az, majd hamar kirajzolodtak a reszletek. A panik megoszlott. Valaki tok felvallrol vette, masok szerintem a vizbe osszecsinaltak magukat. Mi az edes-koztes voltunk. :-)





Key West and Miami South Beach, Florida State 2011 May from Melinda Simon on Vimeo.

13 comments:

  1. Helóka :)

    Na megérte félóránként ránéznem a blogodra :D sikerült elkapnom frissiben, és lám első kommentelő is vagyok :P

    Emlékszem mikor készülődtél, azt írtad Miami-t várod a legjobban... most meg mit írsz? no egyefene, megértelek én sem vagyok az a típus aki tengerpartra vágyik nyaraláskor, mondjuk vonzó dolog, hogy olyankor az a legnagyobb gondod, hogy a popódat vagy a pocidat süttesd-e rákvörösre :D Na idén nyáron kipróbálom ezt, ilyen is kell.. de alapvetően a jövős-menős nyaralásokat szeretem. :D

    Ettől eltekintve Miami varázslatos, a türkizkék tenger megbabonáz, a fehér homok meg már vakítja a szememet :) A lusta macskás képen a videón behaltam, jól elkapott pillanat ;)

    Az utolsó bejegyzésben foglald már össze légyszi, hány extrém dolgot próbáltál ki összesen, mert már nem tudom követni XD szegény anyud... XD

    A szállásotok mindenhol nagyon menő, ízléses :P
    Ja és még annyi, hogy jó ilyen fiatal boldog párokat látni, mindenképpen hitet ad XD ó még annyit, hogy nagyon szép vagy!!! á még egy dolog: a fürdőrucidat hol vetted?

    Pusszancs!! -F

    ReplyDelete
  2. Szia Fruzsi! :-)

    Vartam Miamit addig, amig odaertem. Ugy gondoltam a sok itteni hajtas utan jo lesz semmittenni a feher homokba, de szimpla kornyezet valtozasra volt szuksegem.. azt pedig nagyreszt az ohioi emberektol kaptam. :-)

    Lesz egy best of USA vidi, meg az Ohio bejegyzeshez is rakok egyet, mert van egy nagy rakas party kep es pillanat.. puszika

    ReplyDelete
  3. Szia!

    Nagyon helyesek vagytok a barátoddal. :) Mennyi élményben volt részed, nem semmi! :)) Nagyon jó a video, a cica tényleg tök cuki. Mi a zenének a címe?
    Hát nem vagyunk egyformák, mert nekem ez nagyon tetszett és szívesen süttetném most is a pocim a parton, viszont szerdán államvizsga! :)
    Jó hétvégét!

    Puszi

    ReplyDelete
  4. Szia Evi2!

    mondom en, hogy kinek a pap, kinek a papne :-)
    A cicas kep az egyik kedvencem. A szam pedig Chris Brown Yeah 3X. UK top 40 listan anno benne volt az elso 10-ben. Egyik legujabb szama Beautiful People.

    Latod, mindenki felre ertett :-)Valoszinuleg ez az en hibam. Nekem is tetszett Florida, viszont az osszes hely kozul, ahol egy honap alatt megvetettem a labam, talan ez tetszett a legkevesbe. Szintem semmi negativ elmenybe nem volt reszem, ergo FL is pozitiv.. :-) Es mondom, annak is meg van a maga ideje, hogy tengerparton semmittegy, ugy latszik en hiaba vagyok vakacion ram az aktivabb nyaralasok jobban hatnak.. :-) Azt is tamogatom, parkent elmenni FL-ba mas mint baratokkal.. :-)

    Puszi

    ReplyDelete
  5. Azt hozza kell fuznom, en egy erosen adrenalin fuggo szemely vagyok... bocsi =)

    ReplyDelete
  6. tök menő mindenesetre. pláne a víz színe. én Miamit 2 dolog miatt szeretem. miami ink és CSI. miami. utóbbi azért nem túlzás mert amerikában ott a legmagasabb a bűnözés. höhö. maradok is a biztonságban inkább. a mexikóiaktól jobban félnék mitn a cápáktól-pláne h utóbbiból egy volt előbbiből meg sok-szerinted xD a vízzel kapcsolatos félelmeimet nekem pár éve rafting alatt sikerült leküzdenem- 5 perc alatt, jaja- , bár még mindig undorodom a 6 méteres hínároktól amik bizony elkapnának ha én mondom de azért 3 hét múlva raftingolok megint, és remélem a horvátok kivágták már azokat a szörnynövényeket mindenhonnan ahol én evezni fogok :P
    TIPP- ha tetszett a jet-ski akkor télen próbáld ki a skido-t! ;)

    ReplyDelete
  7. Haha.. ez erdekes, hogy amitol Te rettegsz (hinar) mi azt szoktuk enni thai vacsihoz :-) Abszolut kihivas :-) sos, ropogos.

    Mi is raftingolunk nyaron, csak mi a szoke Tiszan :-) Vigyazz magadra!

    ReplyDelete
  8. Annyira irigyellek, hogy nagyon!!!

    ReplyDelete
  9. pedig NYC es Chicago meg csak most jon..

    ReplyDelete
  10. ja, hát ha meg kéne enni, tálalva lenne, vagy legalább zacskóban... úgy nyilván nem félnék tőle :P

    ReplyDelete
  11. persze. nyilvan mi sem hinar a'la labracsavart style fogyasztjuk :-)

    Kellemes vasarnapot!

    ReplyDelete
  12. Én azt szeretem az írásaidban,hogy annyira át tudod adni az élményeid,hogy egy picit olyan,mintha én is ott lettem volna.A képek egyenesen lenyűgöztek.Nem is tudod milyen szerencsés vagy,hogy ilyen helyekre eljutottál.Szerintem rengetegen irigykedünk Rád.

    Ez a floridai bejegyzés nálam felért egy NYC Evi Mexicói bejegyzésével :)

    Végül csak annyit kérdeznék,hogy Amerika vagy Anglia?

    u.i.:nagyon jól nézel ki minden képen és a barátoddal is nagyon jól mutattok együtt!

    Pussz:Petra

    ReplyDelete
  13. Szia Petra!

    Koszi, hogy irsz.
    A szerencse veletlenel mulik, az pedig, hogy kijutottam nem veletlen, hanem sok munka es megnemesebb vel gyumolcse.

    Anglia vagy Amerika kerdest belefoglalom a kovetkezo bejegyzesbe :)
    puszi

    ReplyDelete