Tuesday 14 June 2011

Egy juniusi update

Kifejtenem igy a szoszi elejen, hogy a kovetkezo USA poszt pentekre van idozitve, mivel lesz szabadidom nemhogy este, de meg napkozben is! Nem szeretnek egy osszecsapolt humbuk videot eletek rakni, plusz rengeteg meselni, taglalni valom van. 


A kis egyetemi malor utan az UCAS (felveteli kozpont) hamar stabilizalta a spontan agyverzest. A vicc, hogy az 'ertesitunk, el lettel utasitva' es a 'gratulalunk, hivatalosan is regisztralva lett felvetelid' postat egy es ugyanazon a napon kaptam kezhez. :-D

Azota volt egy ujabb let's talk about it duma-maraton Emmaval. A szabadsagomrol volt szo. Nem ert hideg zuhanykent, vartam is valami hasonlo kikotes jellegu tanacsot. 2010-11 juniusa kozott kivettem korulbelul 2 honap szabit. :D A tenyeket mar csak a kozelgo 3 het, 2 napos hazalatogatas tetezi. :D Yeah, picit jo vilag van/volt. Ez egy kulonleges ev, kulonleges apropokbol kivett hosszabb-rovidebb vakaciok. Igy az esetleges nagyobb kaliberu tavollet elkerulese erdekeben Emma ugy dontott ideje meghuzni valahol a hatart. Teszem hozza en mindig tetotol talpig atragtam magunkat mindenen mielott barmilyen szabit kivettem. Bevallom a jelenlegi alku vegeredmenye legkevesbe sem aggaszto - 6 het szabi/esztendo (ebbol 2 het fizetett). Valojaban lenyegtelen addig amig Karacsonyra meg tavasszal hazaugorhatok. Jovo nyaron ilyenkor mar keszulni szeretnek egy intership-re ha minden a tervezett szerint halad.

Put your hands up in the air, if you also hate wizzair
Tamas, aki szintem Simon elemezte, hogy mar a British Airways arai alacsonyabb arakon standalnak, mint a fapados Wizzair, Easyjet es egyeb legitarsasagok. Ha csak ennyi lett volna a helyzet problematikaja ... Epp foglalni keszultem keso este, mert delelott aorta-tagulast kaptam a juliusi repjegy araktol. 9-tol majdnem 11-ig  probaltam ujra es ujra, de nem mukodott a weboldal. 2 ora alatt fel is ment a ar. Bravo. Ilyenkor van az, hogy meg szerencse nincs kalapom, mert megennem! Mak, hogy jooreg cseh ex-kollega torteNetesen skype kozelbe volt es segitett. Kedves Martina foglalt Europa masik felerol nekem. Minden tok siman ment, kb 20 perc alatt le lett foglalva. Adj egy otost! De hoppa! Jon az email, visszaigazolo. Latom hogy pentek este 8 helyett, csutortok reggel 8 lett lefoglalva indulasnak... O.O' hopszi... Sebaj, legyel pozitiv alapon kapok egy ilyet Martitol : legalabb a magyar csaladod halas lesz nekem :-D Emmat szembesitettem a "rideg" helyzettel, majd egy semmi gond, csak gyere visszaval le is lett zarva. :-)
Attol nem valtozott a velemenyem es a miheztartasom a Wizzairrel kapcsolatban. Ez mar nem az elso volt, anno Martina nem tudott foglalni es nekem kellett, plusz torlik a jaratokat (ugye Zsofi?!), vagy gyakran kesnek..

Hivatalosan is megejtettuk az elso francia lecket. A tisztan latas erdekeben publikussa teszem a tenyt, hogy soha egy arva betut nem tanultam francul, s 21 eves koromban jutottam arra az elhatarozasra, nekem kell ez a nyelv, baguettestol, mindenestol. Egy kis vizualis kontraszt lecke utan es elott :


Az elorelathato nyelvi nehezsegeken mar tul is estem. :-) Tehat a nyelvemet teljesen at kell allitanom meroben mas opciora, mert ez a kelet-europai angol akcentus eleg erdekesen atut.. Dolgozunk rajta. A tanarom sem akarki. Egy korulbelul velem egykoru francia lany, Parizsbol. Hehe, pont most irt a baratom gmail chat-en franciaul kostolgat, hat mekkora egy szemet mar. :-D Igy neki allni a frissen szerzett cinkefarknyi tudasomnak. :-D

A kovi update lehet meg a penteki USA nasi elott publikaciora kerul. Addigis legyetek jok es szep hetet.

Melinda

5 comments:

  1. Sziaaa!!!!!!!!!!!

    Nos Wizzairrel még soha nem utaztam, mindenesetre a pink külsejük legalább megnyerő :D

    A francia óra utáni állapotod szemléltetése valódi érzelmeket tükröz, és ez még csak rosszabb lesz. A nyelvtant be fogod nyalni, ez nem kétség főleg az elején, amíg friss minden és még van hely a "francia mappában". aztán egy idő után hirtelen úgy érzed majd, hogy bár végtelen gigásra tervezted, időközben tömörítettél, és még igy is alig birod :D
    Ami a kiejtést illeti, nos azzal kösd fel a gatyád... min. 2-3 hónap míg egy szövegben el fogod tudni találni a szavak kiejtését. A francia igen "funny" nyelv, köbö mintha tök kezdőként kezdenéd el az aknakereső játékot, eleinte még minden szó akna :D

    Pusziiii F

    ReplyDelete
  2. Ez a kép nagyon adja, már itt nevetek rajta egy ideje :D
    Milyen híres lettem, hogy meg lettem említve a bejegyzésben is :P :D
    Amúgy a francia tanuláshoz: én még a párizsi utunk előtt kezdtem el neten tanulni franciául, de az biztos, hogy teljesen át kell állítani az agyunkat, nem is csak az agyunkat, hanem a nyelvünket is. Mindenesetre sok sikert hozzá! ;)

    ReplyDelete
  3. na, akkor remélem ha augusztusban jössz svájcba akkor már franciául tolhatjuk XD

    én talán legtöbbször a wizzairrel repültem- én a malévval nem voltam megelégedve eddig- júliusban meg kipróbálom az easyjet-et, azt majd fikázom :P

    ReplyDelete
  4. Sziasztok! :-)

    Fruzsi, nem vagyok megijedve, tetszik, hogy nehez. Erzem a kihivas illatat =) ma talatam egy eszmeletlen jo audio szotart es online francia oktatast. Iszonyat remeszto :P --> http://french.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http://www.frenchclasses.com/french/guinguette

    Egy komplex szoveget lejatszottam (az oldalon lefele haladva..) egyszeruen keptelen voltam kovetni. A mondat felet ki sem ejtik XD

    Tamas, koszi szepen rajta vagyok ;-)

    Renko, ne igyunk ennyire a macko borere.. a kovetkezo ev egy fundamentalis tudas beszerzeserol fog szolni, ilyen dialogusokat szerintem a kovetkezo 6 honapban meg csak felig megragva se tudnek kikopni, de nagyon igyekszem! :-)

    En easyjettel egyszer repultem, azt nem tudom fikazni. Bar az arok azon az oldalon is nevetsegesek voltak..

    Mindenkinek szep hetet!

    ReplyDelete
  5. az ár nevetséges, ja, de közvetlen Genfbe más nincs... nem is maga az ár volt a vészes hanem a bankkártyás fizetésért felszámolt majdnem ugyanannyi. höh.

    ReplyDelete