Monday 6 June 2011

USA I. - Ohio allam

Sziasztok!

Jojjon egy kis 'mindenek elott'. Tehat meg szeretnem koszonni a turelmes varakozast es elnezest kerni, hogy igy alakultak a dolgok. Azt hiszem, nem vagyok egyedul, akinel problema merult fel a blogspoton. At akartam mozgatni a blogot egy masik operatorhoz, viszont a blogspot is olyan, mint akarmelyik mas internetes szolgaltato - egyszer neki is meggyulik a baja a technikaval.

Majus 3. kedd, indulas az Allamokban.
Reggel 3-kor Lisa vitt el Oxfordig, ahonnan egeszen a repterig busszal mentem tovabb. Heathrow-Gatwick iranyaba mindig a The Airline busztarsasaggal utazok. Gyors, gyakori jaratok, kenyelmes, tagas es tiszta buszok.

Majd 9 oras indulassal zokkeno mentes repuloutban volt reszem egy London Gatwcik - Atlanta- Dayton jaraton. Azt hittem meg fog viselni a hosszu ut es az 5 oras idoeltolodas (jet lag), de "csalodnom" kellett. :-) 
Elso ejszaka egy hotelben aludtunk, majd csak szerdan talalkoztam Sam lakotarsaival (ket amerikai srac). Ugy nevezett condo-ba laknak (magyar forditas : oroklakas), ami 3 szoba + nappali-etkezot jelent.

- Ahol laktunk -
- Egy kornyekbeli oroklakas hazsor -

Szerdan utba kellett igazitanunk Sam egykori egyetemista baratjat, aki hasonlo korulmenyek kozott jutott ki ugyanahhoz a ceghez. A terseg rengeteg lehetoseget ad francia es egyeb nemzetisegu friss diplomasoknak. A jol megalapozott nemzetkozi kapcsolatok altal bizony ilyen opciokat tudnak kinalni jol fejlett es edukalt europai orszagok a nagybetus eletbe boldogulni akaroknak. A sraccal kapcsolatban annyit megszeretnek osztani, hogy Karacsonynak hivjak. :-D

Kinaiba csak egyszer mentek. Akkor is rossz helyre. Ebedre beultunk egy helyi, amerikai kinai etkezobe. Onkiszolgalo jellegu. Szinte csak zoldseggel szolgaltam ki magam, minden mas zsirban tocsogott. Sajnalatos, mert egyebkent imadom. Majd ettol a ponttol abszolut leporgott a het. Szo szerint bugyit cserelni is alig volt idom! :-)
Azert nezzunk nehany megallot. Eloszor is soroljunk fel csupan par tipikus jenki szokast, kultur-kodot es egyebet. Legyen az :


A listan felsoroltak kozul kivetel nelkul mindegyikben reszem volt..

Sztriptiz bar? Miert ne! 

Valojaban nem bar, hanem klub. Biztos rancoljatok a szemoldokotoket, viszont egy szuper igenyes helyet kepzeljetek el, rendes, tisztesseges emberekkel, tancosokkal es felszolgalokkal. Ami meglepett, hogy a kozonseg legalabb 30%-a holgyekbol alt. :-) Kepeket termeszetesen nem lehetett kesziteni, mintahogy az szemelyi jogokat sertene. Hosszu, uvegezett kifuto, vegen az elengedhetetlen ruddal. Ezen akrobatikaztak a lanyok. A legenyek egy dolcsisokat tomkodtek a tancosok falatnyi bugyogojaba. Ket dolcsiert meg ciciket is kaptal az arcodba. :-) Hetero letemre en is a masodik opciot kaptam, ha lud legyen kover alapon =) hehe..


 ... ez elso szimpatikus fogorvosno es az egyik lakotars ...
 poen =)
 Cincinnati
 Nemet bar, Cincinnati



Bobby Mackey's Kentucky-ban

A helyi cowboy-ok es cowgirl-ok mekkaja. Szamos kornyekbeli orzi a hagyomanyokat, western ruhakat feloltve, pisztollyal es cowboy kalappal lezengenek. Kockas ing, farmer also es a sarkantyus csizma. A bejaratnal felszolitanak egy szokasos "fegyverletetelre". Rutin. A belterben mindenki szajaban ott logott a budos bago. Meg a pultos neni is pofekelt. :-) Elo zene a szinpadon. Country zene karolja fel az eppen tancolni vagyokat. Es tancolni sem csak ugy, mint otthon, szepen parban vagy baratokkal egy korben! Itt ennek is meg van a maga semaja. Az emberek sorokat alkotva beallnak egymas ele, moge, melle es berogzott koreografiakat nyomnak joforman egesz este. Akarki csatlakozhat, csak vedd fel a ritmust es erezd az utemet. Angolul line-dancing. A nem eppen tancoslabu vendegekrol sem felejtkezett el a klub fonoke. Aki nem razza a surranot, az mehet a mu-bikara. :-) 



Aviation Museum









Az elso vasarnap


Napkozben szinte semmit nem tettunk az elozo esti porges megviselt mindenkit. Reggel elmentunk egy Big Boy nevu helyre megtomni hasunkat. Gyors-onkiszolgalo jelleg. Es el is erkeztunk szamos tenyezok egyike, avagy hogyan hiznak el az amerikiaiak ponthoz. Leperkalsz egy fix osszeget, esetunkben $13 fejenkent, majd annyit eszel amennyit akarsz. Gusztustalanul kover egyedek vonszoltak be magukat ide. Meggyozodesem volt, Anglia egy sulyos orszag, es igen, husos, kover emberek szep szammal vannak, viszont az Allamok ezt - szamomra legalabb is - lepipalta. Megjegyeznem, szembetuno volt, hogy mashogyan kover a jenki populacio. Legalabb is az ohioi. a zsirreteget elneveztem "lusta haj"-nak (elnezest az ekezet hiany miatt, ne a fejszorzetre gondoljatok). Emellett ilyen narancsboroket se lattam meg. Annyira elremito latvanyt kaptam, hogy csak gyumolcsot es egy joghurtot guritottam le a torkomon. 

Ezt kovetoen legkozelebb mar csak este alltam talpra. Vegig aludtam a delutant. Gatyarohaszto meleg tombolt egesz allo nap, igy megvartuk mig lehult a levego es kimentunk cornhole-t jatszani. Ez egy hagyomanyorzo ohioi babzsak(bean bag) jatek. A pontos szabalyokkal nem vagyok tisztaban, mi ketten-ketten jatszottuk. A felallas ugy nez ki, hogy van 2 darab kis dobogo, tradicionalisan fabol osszeeszkabalva, egymastol durvan 5-6 meterre elhelyezve. Felemelt vegukon van egy kor alaku lyuk. Csapatonkent rendelkezesetekre all 4 babzsak, amit ide kell betalalni. A babzsakok szabalyos negyszog alakuak. Te az egyik, a parod a masik fadobogo mellett allva celoz. 




SKYDIVING!

Valoszinuleg eletem egyik legeszelosebb szuletesnapi ajandeka, egyenesen Samtol. 
Delutan 2-re mar a bazison voltunk, ahol egeszen este 8-ig dekkoltunk. Rengeteg hasonszoru, buzgo ejtoernyos nebulo volt jelent, mi pedig majdhogynem a sor vegere voltunk beiktatva. Ami nem volt egetrengeto problema kezdetekben, ahogyan szep csepegtek lefele az emberkek nevei a kivetito listajarol ugy kerultunk egyre kozelebb a szabadeses felejthetetlen elmenyehez. Majd mikor rajutnk volt a sor - olyan 3 ora korul - el kezdett szakadni az eso - abbol is a legek legje, a dezsabol omlos fele. Igy varnunk kellett ropke 5 ora hosszat, ami megerte ;-) Hogy miert? Ezert : 











Untitled from Melinda Simon on Vimeo.
.

R o d e o 


Bobby Mackey's csak a jeghegy csucsa. Egy valodi es mukodo rodeo klub egyik dobogos ulohelyet foglaltuk el. Itt szembesultem a tennyel : ezek az emberek nem hagyomanyorzok, szimplan ezt az eletformat folytatjak. Igazi cowboy-ok.


Line-dancing
Magunk is bealltunk. A szurke top, szoke haj csaj mellett feltunoen tehetsegtelen "vonal-tancos" feketeben volnek en. :-)

A poker jatek
Sok onkentes "meguntamazeletem" leul egy asztalhoz, arra varva, hogy a bika feloklelje. Az utolso jatekban maradt versenyzo kap $50-t. Huha, ezert megeri odaulni a szarvak ele. Ezutan jottem ram, ok tesznek a penzre, nekik adrenalin kell.


to be continued ...

4 comments:

  1. Megérte várni ezért a nagyszerű bejegyzésért! :) A videokat holnap fogom megnézni, de nagyon szuper volt minden. :) Várom a folytatást!
    Puszi

    ReplyDelete
  2. Lol remélem végre tudok kommentet írni.
    Na szóval, mivel facebookon már ronggyá lájkoltam a képeidet. Rátérek az írott szöveg dícsőitésére.:D
    Az ejtőernyőzés meredek dolog, de jobb mint a tandemugrás :D Előbbit talán még én is kipróbálnám, de csak valami magabiztos hapsival. Jól tettétek, hogy vártatok rá, én lehet ott hagytam volna. A rodeo elképesztő, csak sajnálom szegény állatot. Még egyelőre hezitálok, hogy elmenjek-e Spanyolo.-ba egy bikaviadalra :/
    Térjünk vissza hozzád. A szimpi fogorvosnőre 2 megjegyzésem is lenne. 1) marhára nem néz ki fogorvosnak, annyira cicababás (pff nekem, ne ítéljek elsőre :D) 2) tisztán emlékszem, hogy egy kommentedben, már NYC Évinek ajándékoztad az "első szimpatikus fogorvos"-i címet. :-P
    Várjuk a további sztorikat!!

    puszi Fruzsi

    ReplyDelete
  3. megyek akkor fb-ra lájkolni képeket xD
    de a bejegyzésre is nyomnám a tetsziket sokszor
    aztán az elhízáshoz, hát én nembírnám komolyan, én olyan mértékű sajnálatot érzek a kórosan elhízott emberek iránt, hogy nemigaz. nagy emnnyiségben meg nem tudnám elviselni őket nagy szociális érzékenységemben :P ha-ha
    de amúgy igen, tudom milyen hájra gondolsz. nem európai hájra, hanem átalakult és lerakódott zsírra. na jó. mielőtt ez átmenne gusztustalan kommentbe abbahagyom xD
    várom a folytatást ;)

    ReplyDelete
  4. gigalike :D
    imádtam,imádom és várom a kövit.

    ReplyDelete