Wednesday 29 June 2011

NYC II.

Majus 19 (csutortok) erkezes a LaGuardia repuloter, New York Citybe. A Miamiban eltoltott verofenyes napsutestol atitatott vakaciobol atrepultunk a kodbe burkolt, felho takarta nagy almaba. Ami meg igy is felejthetetlen elmeny volt. 

Mar a repteri transzferen kaptunk egy nagyadag kultursokkot. A repteri transzferert mindenhol fizetunk, evidens. Akkor ert egy kisebb "sokk" mikor ezek utan meg kotelezo borravalot kellett adni a sofornek. Nem sajnalok egy angolul alapszinten sem beszelo kinani bacsikanak adni 1 dolcsit, mindosszes erdekes elmeny volt mar igy az elejen. :)


A Grand Terminaltol - Manhattan centrumaban van - nem messze helyezkedett el a szallasunk. A szoba az arhoz es NYC belvarosahoz kepest nagy volt, viszont kozelsem innovativ, modern, design dus vagy barmi pikans... Panaszra ok nem volt, csupan egy visszafogodtabb hotelunk volt, pazar kilatassal. Pontosan nem szamoltam, de minimum 200 tegla volt a panorama. Ugy voltam vele, ha gond lenne az idoeltolodas es nem tudnek alomba merulni, majd elszamolgatom en oket. :) 

Legelso megallokent egy spontan seta keretein belul veletlenszeruen, ahogy esik, ugy puffan katagoriaba sorolva erkeztunk el csili-vili Times Squarehez. Olvastam en megannyi velemenyt, elmenyt, kritikat kinek hogy tetszik a Times Square. Es valamilyen szinten mindegyik osztom. Igen, zsufolt, zajos, tomott, fenyek es reklamok vegtelen tengere, turistak omleszto tegelye, New York egyik 'must do'-ja. Epp annyira lattam parasztvakitasnak, mint fenomenalisnak. Egeszen a ter kozepen egy szeles, piros lepcso volt elhelyezve. Inkabb amolyan nezoter. Ide feltettuk mi is magunkat es csak neztunk. Embertbamultunk es amultunk, elszornyolkodtunk es nevettunk. A reklamok 90%-at sem olvastam el, vagy szenteltem kulonosebb figyelmet neki. 


Megtalalsz? :)


Where I felt ever so small... 

Csak a fejemet kapkodtam. Majd kezemet a vallara rakva magamhoz huztam Samet es szimplan jol ereztem magam. Ha volt is gond a vallamon, egy-ket lezaratlan akta vagy kavargo gondolatok, melyek sokszor felpiszkaltak legmelyebb almaimbol is akkor es ott nem voltak jelent. Beken hagytak.. es szupi volt. Nem felemelo, univerzalis, magavalragado, hanem szupi! 

Penteken szinte majdnem mindent vegigjartunk, ami a listankon szerepelt : Little Italy, China Town, Wall Street, Brooklyn Bridge, Szabadsag szobor, Ellis Island, Gran Zero. 

Little Italy es China Town. Az olasz negyedben rohangalt par jolfesult bello ragazzo. Nem sokaig idoztunk, innen egyenesen China Townba mentunk, ahol rankszakadt az eg. Az elso kisboltba beterve szerttenni kenyszerultunk 1db 2,5 dolcsis ernyore - ami mellesleg masnapra majdhogynem megsemmisult es a 2 utcaval arrebb levo boltba cmindossze 1 zoldhasuba fajt (mivel kesobb Samnek is kellett egy). 

A City szimboluma, Statue of Liberty. Hosszas sorban allas utan felertunk a kompra (emlekszem itt pont Fruzsinak irtam emailt), majd hip-hop atszeltuk a vizet a szigetig. Elkattintottuk a kotelezo kepeket, majd komppal tovabbindultunk Ellis Islandre. Nem hiaba harangozta be egyik kedvenc blogirom a szigetet. Nagyon tetszett es rengeteg mindenrol informalodnom sikerult. Emlekszem, eletemben eloszor a Randi Guru cimu filmben hallottam rola, majd Dori blogjaban, ezuttal pedig szemelyesen is megvethettem a labaimat itt. Nem hiaba van, hogy ami egyszer megfog - mert ez mindig is babralta fantaziamat - elobb vagy utobb ott lesz az a jolmegerdemelt "ittazalkalom,tessek". 
Vasarnap. Yankees - Mets game, Bronx. 
Az osszes etelre-italra, ragcsalnivalora ra volt kokemenyen vesve miben mennyi kaloria lapul. Pl. egy zacsi sosmogyi druva 1200 kaloria. Ennek ellenere az emberek buntodat nelkul vettek tucatszam...
If you had to live in the USA which city or region would you choose to live in? Or if you are unable to pick only one easily what if you had to choose between you just visited in May? (Melyik varost vagy regiot valasztanad, ha az USA-ban kellene elned? Ha nem tudsz egyetsem valasztani, mi van ha csak azok kozul kellene, ahol majusban jartal?)
Tamas
Ha mindenkeppen valasztanom kellene, akkor mindenkeppen az egyik meglatogatott helyre voksolnek. Az pedig talan Chicago lenne. Meg ha eleg cudar idonk is volt. Ezt hosszutavra ertem. Nehany honapo, fel evet - mondjuk cserediakkent - szivesen eltoltenek New Yorkban, viszont ennel huzamosabb ideig talal nem. Legalabb is jelenleg nem. 
Az én kérdésem az lenne, hogy mennyire unalmas egy baseball meccs? :D hihetetlen, hogy mekkora embertömegeket képes kimozdítani otthonról ez a játék, de lehet csak nekem, iszonyatosan unalmasnak tűnik :D 
Fruzsi
A meccs 3 oras volt, teszem hozza en csak az alapszabalyokat tudtam. :) Eleg hosszadalmas egy meccs, majd a vegefele mar egyszeru kikovetkeztetni ki nyeri meg. Igy esett, hogy az utolso fel oraban a tomeg (nem viccelek) 3/4-e felallt es elhuzott. Mi vegig ott maradtunk es a Yankees csapattal egyutt orultunk. Fanatikusabb rajongok is egeszen a jatszma finaleaig idoztek. Szamomra nem volt untato merkozes, mivel eletemben nem vettem reszt baseball meccsen elotte. :) Lekotott a sok szabaly, meg hazafutas :) 
Ps. Ha valami valoban "unalmasat" nezhet az ember, az krikett...
Én vasárnap voltam a londoni M&M's Storeban, az is szép nagy volt. Milyen és mekkora volt a new york-i? Ezt nyilván le fogod írni :P, de azért megkérdezem: miért az Operaház fantomját néztétek meg a Broadway-en? :) Illetve még egy kérdés :D China Town vagy Little Italy tetszett jobban, és miért? :)
Tamas
Nem volt szerencsem eddig a londoniba ellatogatni, igy az osszehasonlitas ezuttal nem johet letre. :) NYC M&M Storeja viszont szamomra meretes. Jo par emelet, rengeteg kassza. Termeszetesen klassz es cukorkat is vettunk. :) 
Se China Town se Little Italy nem a lehengerlo latnivalok koze sorolhato. Viszont, mind a kettonek van szamtalan sajatossaga. Az, hogy a nagy almam belul e ket nemzetnek kiepitett negyede van mar magaban erdekes volt szamomra. China Town (legalabb is amikor arra jartunk) koszos, lepukkant volt. Engem a pesti kinai piac es tersegere emlekeztetett. Fogalmam sincs mennyire mennek jol azok a szalonok, uzletek, kisebb es nagyobb boltok, butikok es etkezdek, de szamomra kihaltnak bizonyultak az a kinai negyed utcai. Sajnalom, hogy nem egy naposabb ido allt rendelkezesunkre.
Little Italybol keves lattunk. Amint mar emlitettem, volt alkalmam belebotlani nehany jovagasu fiatal olasz ferfiba. :) Sajna vagy sem, ez egy plusz pont Little Italy javara. :)
Egyebkent nem sokkal tunt forgalmasabbnak, mint China Town. 
Amcsiban, az ott megismert emberek (Sam lakótársai, barátai etc) tudták, hogy te nem angol vagy? mert részemről elképzelhető, h elsüllyedhetett ez a dolog valahol, hiszen Angliából érkeztél. Tudták, hogy magyar vagy? Ja és még annyit, hogy az akcentusuk hogy tetszett, illetve nekik volt véleményük a tiedről?
Fruzsi
Termeszetesen igen. Sam meselt rolam elotte, jol informalt volt a kis tarsasag. :)
Nekem tetszett az amerika angol. Tetszett az ohioi dialektus, csakugy mint, a NY-i es a chicagoi. Viszont rengeteg szot, amit mi, itt Angliabana mindennapokban hasznalunk meg csak nem is ismertek. Szamomra pedig olyan kifejezesekkel kellett megbirkoznom, melyeket nemzetileg mindenhol vagy csak a tersegben alkalmaznak. Pl. ok nem ismerika rucksack szot, ami annyit tesz : hatizsak. Ok a backpack szinonimat hasznaljak, ami mondjuk itt Angliaban is ismert. 
Valakinek meggyult a baja az akcentusommal, valaki konnyeden fogadta. Volt aki kapasbol megertett (pedig mostmar angolul is hadarok!), valaki meg harmadjara sem. Probaltam elhagyni az angolul szohasznalatot par het utan, atvenni egy picit az amerikaibol, viszont a kiejtest nem tudtam magam mogott hagyni. :) Tudod mit mondtunk anno a baratokkal? One sure thing that is good about having an accent is that no-one can take it away from you. :D
Az erdekelne melyik varosresz tetszett a legjobb es miert? Es mennyire volt rad hatassal a City. 
Lola
Reszemrol Chicagonak huzok egy strigulat. Kulturalisan, mentalisan, strukturalisan es foldrajzi fekves szempontjabol a szeles varos nyerte el a tetszesem legjobban. Eloszor is a varost latni ki a Willis tower uvegablakaibol, s azt a a latvanyt nem tudom elfelejteni. Nagyreszt a Loop kornyeken boklasztunk, ami igencsak a centrum es ugyesen ki van epitve. Tetszett a kozpont klasszikus es modern epuletei, a felhokarcolok, a finom stilusban epult iroda hazak. A metro kozutak fele epitett vaganyai. A parkolohazak. Erdekes, hogy beszurtak a Buckingham szokokutat, az nekem kicsit kiesett, meg ha a szokokut maga nem is nez ki rosszul, szamomra nem illet oda. Viszont a Bab latvanyos es egyeni. Igyekztek megtartani (ha meg csak latszolag is) a termeszet-nagyvaros osszhangot, a kozpont peremere ekelt zold parkokkal. A hosszu, zold pazsitbol egnek meredo irodahazak, es egyeb kecses, hosszu epuletek kontrasztja lenyugozo. Hasonlo volt NYCben is, a Central Park es a varosi konyvtar melletti Bryant Park, viszont ez Chicagoban nekem jobban tetszett. 
A City nagy hatast gyakorolt ram. Valojaban akarhol vetettem is meg labam az egy honap soran, mindenhol felkarolt valami. Minden helynek megvolt a maga, specifikus karizmaja, amiert jo volt es megerte odamenni. Peldaul annak ellenere, hogy a meglatogatottak kozul Miami van a listam vegen (igen meg Ohio utan is) engem abszolut letablozott az ocean hatalmassaga, szine es keksege. New York egy erdekes megallo volt. Mivel szamtalan blogot, filmet es egyeb olvasmanyt gyurtem le erkezesem elott, megvaltas volt vegre ott lenni. Elotte csak amolyan csillagaszkent, fenyevek tavolsagabol szemlelhettem a nagy almaban zajlottakat, s majd majusban en magam voltam az ott kalandozo asztronauta. 
nekem egy szimpla kérdésem lenne, amit kifejthetsz pro kontra alapon is. tudooood, én még mindig kacérkodok a gondolattal - pláne Évi NYC-s meg Fanni blogjait olvasgatva- h kimenjek én is - talán Svájc után... szóóóval Te(!) laknál e kinn mondjuk NY-ban huzamosabb ideig értem 1+ évig vagy így turistáskodnál inkább még erre-arra Amerika-szerte (persze lenne egy bonyolultabb filozofikusabb-szociálisabb kérdéseim is, de mivel az csak engem érdekel és KONCEPTUÁLIS jellegű - Jasper Johns egy képére hivatkozva fejtenék ki egy felületi szimulakrum ........ asszem itt már mindenki bealudt .höhöhö. vicceskedek na XD ) 
Renko 
Azt hiszem ezt kifejtettem meg a legelejen Tamasnal, viszont ezt en jelenlegi szituaciomhoz viszonyitva elemeztem. Nekem meg van itt az a bizonyos allando pont az eletemben. Anglia. En innek megyek neki a nagy vilagnak es ide terek vissza kalandjaim javabol is. Tehat huzamosabb idore en nem horgonyoznek le Amerikaban (jelenleg sehol mashol), ezalatt evek tavlatat ertem, viszont nekem itt az egyetem, a jovokepem, innen vannak terveim, tehat vegulis ertheto. Ennek ellenere, ha most megkerdeznek ismerosok, szerintem hova menjenek au pairkedni en kapasbol az Allamokat javaslom. Igy tortent, hogy mar 3 kozeli baratnom is bejutott vagy bejutasra var az Au Pair in America programra. Szerintem nezopont, ambicio es tervek kerdese, kinek erdemes kint hosszabbtavra gondolkozni. Szerintem Te Renko szeretned, van mit felfedezni, egy ev alatt siman kultursokk komaba esnel, rengeteg mindent boncolgathatnal es hidd el, annyi fele-fajta emberrol lehamozgathatnad azokat a bizonyos retegeket. 
Pro - kontra listanak nem latom ertelmet - nem az, hogy nem lehetne - de ket ilyen gyokeresen eltero kulturat nem hasonlithatunk ossze. Szamomra minden mas volt. inkabb jenki jellemzoket sorolok fel, azok kozul is csak parat :
 Amcsi reptereken es modernebb illemhelyeken automata huzta le a WC-t. Bevallom mikor Atlantaban vartam az atszallasra, gyanusan neztem magam moge vajon ki huzta le a slozit helyettem :) Aztan etelkulturaval kapcsolatban, ahol en jartam s amit en tapasztaltam, hogy a kontinentalis, mediterran eteleket reszesitik elonyben. Rengeteg francia, olasz es mediterran etterem es etelbar keresztezte utunkat. Van igeny az azsiai izvilagra is, ez vagy nagyon olcson vagy nagyon dragan meg lehet uszni. Aztan ott az amcsi konyha. Arra a nap 24 orajaban van limitacio nelkul kereset.. 
Tesco helyett ugy nevezet Wal Mart van, ahol meg az egeszseges, epp nem elhizott emberek is kis elekrtomos, ulessel ellatott bevasarlo kocsikkal kozlekedik. A sokk akkor jott, mikor egy komplex familiat lattam igy fel s ala gurulni. 
Ugyanezen a helyen volt szerencsem megpillantani egy Twilight tetovalassal ellatott 50 ev koruli, napaszalt nenit.
A bankok (Ohio allam) kulon szam. Be se kell menni, miota minden autoval megkozelitheto. Ezt ugy kepzeljuk el, hogy beparkolsz (mint tankolasnal) egy hangosbeszelo melle, ahol kommunikalni tudsz a bankos nenivel. Majd ha valamit alairandod lenne se kell kiszallni a jarmuvedbol, mivel a hangosbeszelu mellett talalhato muanyag, atlatszo csovon keresztul minden szukseges papirt es okiratot eljutattnak hozzad a toled 2 meterrel levo bankbol. Nekem ez brutalis volt. Egyebkent hasonlo penz automatak is vannak, ami melle csak beallsz a kis verdaddal es leveszed a penzt, anelkul hogy vetted volna a  faradtsagot es megtettel volna 4-5 metert. haha ... :D
A magyar Mi Atyankat regelo ohioi srac a 22nd streeten vitte a palmat. Ahogy Te fogalmaztal fcbon - unikum... 

10 comments:

  1. Ez aztán a részletes és mondhatni, egyedi bejegyzés. :) Hát szinte minden bejegyzésnél megjegyzem magamban, de most megint mondom (mert már szerintem mondtam), hogy nem semmi a fogalmazásod. :) Azt se mondom, hogy keveset olvastam eddigi életemben, azt se, hogy sokat, de amilyen kifejezéseket használsz... Jól meg kell rágnom a mondandódat. :)
    Sam nagyon romantikus alkat lehet. :) Micsoda meglepetéssel készült. :) Azt lehet tudnunk, hogy mikor találkoztok ismét személyesen? :)
    További szép hetet!

    ReplyDelete
  2. Szia Evi2! :)

    Koszonom szepen a hozzaszolast es jo tudni, hogy igy velekedsz az irasaimrol. Tenyleg nagyon orulok neki. (bar neke az ekezetek mar iszonyuan hianyoznak)

    Meg semmit nem foglaltunk le, csak kepletes terveink vannak a kovetkezo alkalomrol. Valoszinuleg augusztus vegen vagy szeptember elejen latjuk ujra egymast. Hajj, hol van az meg.. :(

    Neked is tovabbi szep hetet kivanok!

    Melinda

    ReplyDelete
  3. Azt lehet tudni,hogy ki az a Sam?Azon kívül,hogy a pasid.Mert nem emlékszem,hogy írtad volna hogy mikor és hogy ismerkedtetek meg?Egyáltalán mit keres ő Amerikában.

    Rendszeres blogolvasód vagyok,de valahogy nem emlékszem,hogy mondtad volna.

    Imádtam a NY-os bejegyzésed.Annyira jól írsz,hogy elmondhatatlan!Tök szupi lenne,ha raknál fel olyan videót,ahol lehet hallani a hangodat,mert érdekelne ennyi idő után :)

    Zsuzsi

    ReplyDelete
  4. Szia!

    Hú, nagyon örültem, hogy rábukkantam az új blogodra! Már kezdtem szomorkodni, hogy a másikat elfelejtetted, vagy csak nincs rá időd, pedig nagyon szerettem olvasni.
    És megtaláltam ezt a blogodat, ahol még több, még érdekesebb élményekkel találtam szembe magam. Így látatlanban is büszke vagyok rád, amiért egy hónapra nekiestél az Államoknak és nem tántorított vissza semmi sem. Nagyon jó olvasni, hogy ennyi életkedv és tapasztalatvágy- nem is tudom, van-e ilyen szó xD - van benned! :)

    A laptopos kérdésre meg lehet egy olyan megoldás is, hogy veszel egy angol billentyűzetes laptopot, és hozzá veszel külön egy magyar billentyűzetet. Tesómnak ez bevált (bár ő a laptop monitorját sem használta :D).

    Ami pedig a kérdéseket illeti, nekem is lenne egy. Már egy ideje gondolkozok azon, hogy kimegyek Angliába au-pairnek, de a sok amerikai au-paires blogot olvasva elbizonytalanodtam. Mindkettőnek látom a pozitív és negatív oldalát is... Te melyiket választanád? Tudom, hogy USA-ban nem au-pair voltál, de van rálátásod az ottani életre, dolgokra...

    Várom a következő bejegyzésedet!
    Rita :)

    ReplyDelete
  5. Szia-ismét...:)

    Így átfutva még egyszer a kérdésekre adott válaszodat, olvastam, hogy mindenkinek Amerikát ajánlanád. De Angliával szemben is? Mármint mégis csak ott kötöttél ki végül az au-pair életed elején, nem pedig Amerikában. Vagy akkor az nem is volt opció?

    Még mindig:
    Rita

    Ui.: Bocsi a figyelmetlenségemért! :$ :)

    ReplyDelete
  6. Szia Zsuzsi!

    Termeszetesen szivesen megosztom ki az a Sam. :) Egyet ertek, eleg egyoldalu csak nekem ismernem ot, Ti pedig csak egy nevkent tudjatok beazonositani. Tobb, mint egy eve talalkoztunk Angliaban, mikor meg itt dolgozott kicsit esakabbra tolem. Franciaorszagbol, az Alpok tersegebol szarmazo, fiatal, isteni humorerzekkel megaldott huszoneves uriemberrol van szo. Jelenleg egy eves munkaszerzodesen van Amerikaban, amibol julius vegen vegleg hazater es Svajcba folytatja tovabb.

    Az utolso USA bejegyzest (Chicago) meg akartam toldani egy-ket videoval, azon O is, en is es nehany baratja is szerepel. Majd nezd meg. Tovabba, az ezt koveto bejegyzesben is lesz egy video, de ez mar a mult hetvege esemenyeit takarja. :)

    Kosznom szepen, orulok, hogy jo olvasni. Meg rengeteget kell fejlodnom, ahhoz, hogy arra a szintre jussok, mint par peldakep (meg amugy is, ambicio). Plusz egy magyar billentyu mar esedekes, es ezugyben igyekszem. :)

    Szep hetveget es koszonom az olvasast!

    Melinda

    ReplyDelete
  7. Szia Rita!

    Emlekszem Rad a regi blogrol :) Orulok, hogy megtalaltal es beneztel.

    A laptop meg mindig kerdeses, viszont kibontakozoban van. Amint lesz eredmeny vagy emlitesremelto fejlemeny fellokok egy posztot.

    A helyzet az, hogy mikor Engem kerdeznek en csupan sajat velemenyemet tarom ki, ami nem egy statisztika, vagy valami, ami mellett vakon bizva, mindenen keresztul ki kell tartani. Anglia es Amerika (amint mar az elozo posztban is kihangsulyoztam) ket meroben eltero kultura. Angliaban 2 evet es egy honapot, mig Amerikaban mindossze 1 honapot toltottem. Igy ez sem hatalmaz fel mindenfele kijelentesre, csupan szemelyes tapasztalat alapjan vontam le a konzekvenciat, hogy most igy, 2011-ben talan Amerikat javasolnam Anglia elott. Elso es legfontosabb az au pair - host family hozzaallas es az au pair kozvetito cegek kontrasztja itt es az Atlanti ocean masik partjan. Szamtalan ismerosom s sajat boromon tapasztalathattam, az Egyesult Kiralysagban nem vegeznek alapos, korultekinto munkat az irodok csaladvalasztaskor. Majd ha gond van (s ez alatt komoly problemakat ertek) az iroda olykor csak megszunik letezni. Nincsenek igazabol torvenyhez kotve, igazi megbizhato csapattal a hatuk mogott, mivel manapsag mar nagyon konnyu kijutni Angliaba, leven, hogy EU-s tagok vagyunk mi magunk is es a szigetorszag munkavallalasi torvenyei is lazabbak lett - igy nincs pl vizum macera, ilyen-olyan jogszabaly es sok mas egyeb, amivel egy Allamokba keszulo lanynak szembe kell neznie (s a mogotte allo irodanak).

    A helyzet a kovetkezo esetemben : en mar annyi rosszul jar lannyal taliztam az elmult felev soran, hogy szemelyes statisztikam jo dolga van az au pairnek vs. rossz dolga van az au pairnek sajnos az utolag emlitett fele billen.
    Rengetegen itt az au pairt cselednek, takaritoknak, hazvezetoknek vagy majdhogynem teljesallasu dadusnak alkalmazzak. S mivel rengeteg a kiszolgaltatott lany, vagy aki mellett nincs iroda, sokan nem is mernek vagy sokaknak nincs is alkalmuk valtoztatni ezen. Azert eddig hallottak alapjan, az amerikai au pair munkakore valoban gyermekfelugyelet kore csoportosul nem pedig az iment emlitettekhez.

    S itt jon a kepbe a mar-mar agyverzest kovetelo regi nota : tiszteleg a kivetelnek. Az atlagtol eltero esetek, csaladok, au pairek, helyzetek mindig voltak, vannak es lesznek. Nem szeretnem csunyan altalanositani a brit host csaladokat sem, mert bubajosabbnal bubajosabbakkal is volt szerencsem talalkozni.

    A fent elsoroltakhoz meg annyit hozzafuznek, Anglia meseszep, a videki elet, kisvarosok, kastelyok, kanalisok, pubok, setalohelyek, parkok es megannyi dolog, amiert beleszerettem. Azt hiszem ehhez tudni kell hozzaallni is viszont.

    Amerika talan jobb lehetosegeket kinal most kiindulok szamara (ha mar csak a 13. utazos honapot is nezem). 50-50, kinek mivalt be jobban, kihez melyik illik jobban.

    En annyit mondok, Londonba nem mennek au pairnek, soha nem is vagytam. Szerintem angol folgd leplezetlen, igazi arca a videki megyek tersegeiban lapul. Legalabb is szamomra.

    Szep hetveget kivanok!

    Melinda

    ReplyDelete
  8. az én kommentemre elfelejtettél reagálni :(

    ReplyDelete
  9. Elnezest, mire nem adtam valaszt?

    ReplyDelete
  10. Szia Melinda!

    Ó, kedves, hogy emlékszel rám... :)
    Köszönöm szépen a válaszod!
    Már alig várom a Chicago-s postot!! :)

    Üdv,
    Rita

    ReplyDelete